۲۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۳:۱۹
کد خبر: 81679911
T T
۰ نفر
حجاب زمينه ساز امنيت فكري و آرامش روحي و رواني در جامعه است

زاهدان- ايرنا- مدرس حوزه علميه قم گفت: حجاب به عنوان يكي از مهمترين احكام و دستورات الهي زمينه ساز امنيت فكري و آرامش روحي و رواني براي تمام افراد جامعه است.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام حميدرضا الوستاني روز يكشنبه در كارگاه آموزشي 'جايگاه عفاف و حجاب در تامين امنيت و آرامش جامعه'، در زاهدان افزود: تنها تامين كننده امنيت فكري و آرامش روحي رواني و در نتيجه احساس خوشبختي دروني عمل به معارف الهي از جمله حجاب است به طوري اين امر مورد تاييد دانشمندان غربي نيز است.

وي ادامه داد: حجاب باعث مي شود شخص مجموعه اي از ارتباطهاي تعريف نشده با بيرون را قطع كند و در درون خود متمركز و بر اين اساس از آرامش روحي و رواني لازم برخوردار شود.

وي گفت: بي حجابي متاسفانه باعث ايجاد هيجان هاي شديد در ميان مردان به ويژه جوانان مي شود چرا كه غريزه جنسي نيرومند ترين غريزه در فرد است كه با عشوه گري، آرايش، لباس ها و مدل هاي نامناسب اين غريزه شعله ور و باعث بيمارهاي عصبي و امراض رواني مي شود بر اين اساس زنان با رعايت حجاب خويش باعث ايمني و سلامت افراد جامعه و جلوگيري از بيمارهاي رواني مي شوند.

مدرس حوزه علميه قم اظهار داشت: حجاب زمينه بروز ارزش هاي واقعي و والاي زن را در جامعه ايجاد مي كند و در زمينه هاي اجتماعي نيز حافظ امنيت، شخصيت و احترام آنان است زيرا زني كه به عفت، پاكدامني، حيا و حجاب شناخته شد هرگز مورد بي حرمتي، آزار و طمع ديگران قرار نمي گيرد.

وي بيان كرد: متاسفانه هم اينك در جامعه براي انتقال حجاب شيوه صحيح وجود ندارد و همين امر سبب شده بي حجابي در جامعه افزايش يابد.

الوستاني بيان كرد: با نگاه به دنياي امروز درمي يابيم هم افراد جامعه انساني در رقابتي بزرگ طالب سعادت و خوشبختي هستند تا از اين طريق به آرامش روحي و رواني برسند و در اين راستا برخي به صورت آگاهانه يا نا آگاهانه روح تفكر مادي برآنها حاكم شده است و همه عوامل خوشبختي را در گرو ماديات مي بينند.

وي ادامه داد: گروهي ديگر از افراد نيز خوشبختي و امنيت اجتماعي و آرامش رواني را در پرتو قدرت و شهرت مي بينند و بر اين اساس دست به هر خيانتي مي زنند يا درجوامعي ديگر مشاهده مي شود افراد تمامي خوشبختي خود را در گرو لذت هاي شهواني و جنسي مي دانند اما افسوس كه لحظه اي آرامش واقعي در آنان درك نمي شود.

وي تصريح كرد: بسياري ازجوانان كه امروزه به قرص هاي روان گردان و مواد صنعتي جديد روي آورده اند همه طالب آرامش و امنيت دروني و اجتماعي هستند اما متاسفانه به دليل نداشتن الگوي صحيح و اطلاعات لازم به بيراهه مي روند بر اين اساس رعايت و اعمال عفت اجتماعي، اخلاق اسلامي و ديگر جوانب اسلامي مقدور نيست مگر اينكه شيوه و روشي درهر زمينه داشته باشم.

وي خاطر نشان كرد: اگر به دنبال آرامش و آسايش واقعي در جامعه هستيم بايد حجاب در همه ابعاد درجامعه نهادينه شود.

7316 / 6081