۲۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۳:۵۴
کد خبر: 81679983
T T
۰ نفر
تيم تيراندازي با كمان ايران براي مسابقات 2020 آماده مي شود

زنجان - ايرنا - دبير فدراسيون ورزش تيراندازي با كمان كشور گفت: تيم تيراندازي با كمان ايران براي حضور توانمند و شايسته تر در رقابت هاي 2020 آماده مي شود.

احمد صاحبي، شنبه شب درمجمع انتخابات هيات تيراندازي با كمان استان زنجان با اشاره به اينكه هنوز تيم ملي نونهالان رشته تيراندازي با كمان در جهان وجود ندارد از تشكيل تيم ملي نونهالان در كشور خبر داد و افزود: تلاش اين است تا براي تيم هاي ملي رده هاي سني بالاتر پشتوانه سازي كند تا در رقابت هاي برون مرزي بهتر نتيجه بگيرد.

وي با بيان اينكه اين فدراسيون با اجراي طرح استعداديابي نونهالان، مسابقات 2020 را كه به احتمال قوي در توكيو برگزار خواهد شد هدف گرفته است اظهار كرد: فدراسيون به همين منظور از سال 2015 كار را آغاز كرده تا ورزشكاران شاخص و توانمندتري را تربيت كند.

صاحبي با تاكيد براينكه درب تيم هاي ملي اين رشته ورزشي در استفاده از ورزشكاران شاتيسته تر بسته نيست، يادآور شد: در نخستين روز از اجراي طرح استعداديابي 270 ورزشكار نونهال براي حضور در رقابت هاي انتخابي تيم ملي تيراندازي با كمان شركت داشتند.

دبير فدراسيون ورزش تيراندازي با كمان كشور به تاخير در صدور كارت‌ هاي مربيگري و تغييرات ايجاد شده در آن اشاره كرد و گفت: كارت‌هاي مربيگري تيراندازي با كمان داراي هويت شده تا مربيان اين رشته براي ارتقا درجه با مشكل مواجه نشوند.

صاحبي با بيان اينكه بر اساس روش جديد، براي مربيان اين رشته ورزشي حكم و كارت داراي كد صادر مي‌شود، افزود: مراحل آماده ‌سازي به منظور صدور كارت هاي جديد مربيگري انجام شده است.

دبير فدراسيون تيراندازي با كمان در خصوص تشكيل تيم تيراندازي با كمان دانشجويان نيز گفت: هرچند اعتقادي به تشكيل تيم ملي دانشجويان ندارم ولي با اين وجود و با توجه به كمبود منابع مالي، فدراسيون زمين و امكانات جزئي در اختيار ورزشكاران علاقه مند قرار داده ‌است.

صاحبي به مشكلات همگاني كردن ورزش تيراندازي با كمان اشاره كرد و افزود: ورزش تيراندازي با كمان رشته اي لوكس به شمار مي آيد و به همين دليل توسعه همگاني آن كار مشكلي است.

وي ظرفيت و پتانسيل ورزش تيراندازي با كمان استان زنجان را خوب ارزيابي و اظهار كرد: اين استان با توجه به وجود استعداد و ظرفيت‌ها اين شايستگي را دارد كه به جايگاه هاي بالاتري دست يابد.

در اين مجمع انتخاباتي، آراض ضيايي با كسب 11 راي از 17 راي ماخوذه توانست سكان هدايت هيات تيراندازي با كمان استان زنجان را براي چهار سال آينده بر عهده بگيرد.

597/6085/1352
۰ نفر