۲۲ تیر ۱۳۹۴، ۰:۳۲
کد خبر: 81680603
T T
۰ نفر
28غیر نظامی یمنی در حملات هوایی آل سعود به صنعا زخمی شدند

تهران- ایرنا- عربستان سعودی با ادامه نقض آتش بس اعلام شده از سوی سازمان ملل در یمن، منطقه ای مسكونی در صنعا پایتخت را بمباران كرد كه بر اثر آن، 28غیر نظامی زخمی شدند. اكثر این افراد زن و كودك هستند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی یمن(سبا)، یك مقام محلی در استان صنعا گفت: جنگندهای عربستان ظهر یكشنبه با بمباران منطقه «قاع بیت بوس« در صنعا، 28 غیرنظامی از جمله 10 زن و 9 كودك را زخمی كردند.

در جریان این بمباران 8 خانه نیز به طور كامل ویران و خسارت هایی به بیش از 20 خانه وارد شد و به تعدادی از خودروهای شهروندان و دارایی های آنان نیز خسارت هایی وارد آمد.

وی خاطرنشان كرد كه دشمن متجاوز با كشتن شهروندان و نابودی تاسیسات و مراكز عمومی، حقد و كینه خود را علیه ملت یمن نشان می دهد.

این مقام یمنی از جامعه جهانی و سازمان ملل و نهادهای بشردوستانه و مراكز حقوقی خواست، مسئولیت اخلافی خود را در قبال كشتار ملت یمن و نابودی و محاصره آنان توسط دشمن متجاوز، انجام دهند.

وی تاكید كرد كه عربستان متجاوز به آتش بس اعلام شده از سوی سازمان ملل، به هیچ وجه متعهد نبوده است.

سازمان ملل پنجشنبه گذشته برقراری یك آتش بس غیرمشروط در یمن را از جمعه شب تا پایان ماه مبارك رمضان اعلام كرد.

خبرگزاری فرانسه دراین باره گزارش داد كه سازمان ملل روز پنجشنبه اعلام كرد كه «آتش بس غیرمشروط» در یمن از ساعت 23:59 دقیقه جمعه شب به وقت محلی (20:59 به وقت گرینویچ) آغاز می شود و تا پایان ماه مبارك رمضان،17 ژوئیه ادامه می یابد.

با این حال ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی در این مدت بارها آتش بس را نقض كرده و با بمباران مناطقه مختلف یمن، مردم مظلوم این كشور را به خاك و خون كشیده است.

ائتلاف عربی به رهبری عربستان از چند ماه پیش تهاجم هوایی گسترده ای را علیه مواضع جنبش مردمی انصارالله و متحدان این جنبش در یمن آغاز و این كشور را از هوا، زمین و دریا محاصره كرده است.

بیش از 21 میلیون و 100 هزار تن در یمن (بیش از 80 درصد از جمعیت این كشور) به كمك نیاز دارند و 13 میلیون تن نیز با كمبود غذا روبه رو هستند.

براساس گزارش های سازمان ملل، بیش از 2 هزار و 800 تن در چند ماه اخیر در یمن كشته شده اند.

كارشناسان، تجاوز عربستان به یمن و محاصره مردم این كشور را به اقدام رژیم صهیونیستی در قبال ساكنان غزه، تشبیه كرده اند.

بر اثر حملات آل سعود، تاكنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها، مدارس و خانه های مردم یمن ویران و هزاران یمنی از جمله صدها زن و كودك كشته و یا مجروح شده اند.

شبد**1480** 3404
۰ نفر