كلنگ زني احداث مدرسه چهار كلاسه در زندان اردبيل همزمان با آزادي چهار زنداني جرايم غير عمد

اردبيل - ايرنا - در آييني كلنگ احداث مدرسه چهار كلاسه توسط خير اردبيلي در زندان اردبيل به زمين زده شد و همزمان با كمك خيرين مدرسه ساز چهار زنداني جرايم غير عمد هم از زندان آزاد شدند.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا از روابط عمومي زندان هاي اردبيل ، مالك جعفر زاده مقدم يكي از خيرين مدرسه ساز استان كه هزينه ساخت اين مدرسه را متقبل شده در اين مراسم هدف از ساخت اين مدرسه در زندان را تداوم آموزش‌ هاي كلاسيك به زندانيان دانست تا آنها از فضاهاي آموزشي و ادامه تحصيل محروم نشوند.

وي بيان كرد: ساخت مدرسه در زندان‌ ها يكي از نيازها و اولويت‌هاي اساسي است چرا كه احداث مدرسه در زندان ‌ها مي ‌تواند موجب كاهش جرايم باشد و من براي حمايت از زندانيان تمام توان و تلاش خود را به كار گرفته‌ ام.

جعفرزاده مقدم اظهار كرد: تعداد زيادي از زندانيان به دليل جرايم غير عمد و مشكلات اقتصادي و مالي در زندان به سر مي‌برند كه بايد با حمايت مسوولان ، خيرين و مردم از زندان هاي استان آزاد شوند چون زنداني شدن اين افراد آسيب ‌هاي اجتماعي زيادي را براي جامعه و خانواده هاي آنها به دنبال خواهد داشت.

اين خير اردبيلي گفت: بايد نگاه به زندانيان آزاد شده در جامعه همانند اقشار عادي مردم باشد تا آنها بتوانند با روحيه ‌اي مضاعف در جامعه زندگي كنند و اين امر بايد به ‌صورت همه‌ جانبه در جامعه ترويج يابد.

جواد قرآن نويس ، رييس مجمع خيرين استان اردبيل هم در اين مراسم با اشاره به لزوم احداث اين مدرسه براي ادامه تحصيل نوجوانان و جوانان زنداني گفت: زندان بخشي انكار ناپذير از جامعه است كه هزينه كرد براي تغيير نگرش بزهكارانه زندانيان يك سرمايه گذاري اجتماعي و فرهنگي خوب و سود آور براي عموم جامعه است و خير آن به همه مردم مي رسد.

او همچنين از تلاش اين مجمع براي كمك به ستاد ديه و زندان هاي استان براي آزاد سازي زندانيان خبر داد و افزود: تلاش مي كنيم با حركتي گسترده و با كمك خيرين ساليانه تعداد بيشتري از زندانيان جرايم غير عمد را آزاد كنيم.

او اظهار كرد: اگر موسسات خيريه با اجازه خيرين بخشي از كمك ها را به اين امر اختصاص دهند مشكلات خيلي از زندانيان حل و باري از دوش زندان و ستاد ديه برداشته خواهد شد.

6018/1257