۳۰ تیر ۱۳۹۴، ۱۳:۴۴
کد خبر: 81689794
T T
۰ نفر
نفر پنجم گروه علوم انسانی: فقط به كتاب های درسی متكی بودم

یزد- ایرنا- نفر پنجم گروه آزمایشی علوم انسانی آزمون سراسری دانشگاه ها، مطالعه و اتكا به كتاب های درسی را از مهمترین عوامل موفقیت خود در این آزمون اعلام كرد.

«كیان فرح زا» روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در كلاس ها و آموزشگاه های خصوصی شركت نكردم و تنها به مطالب و محتوای كتاب های درسی تكیه داشتم.

وی با بیان اینكه قطعا پشتكار و اراده قوی در نیل به این موفقیت موثر است، ادامه داد: حتی شرط نتیجه بخش بودن این كلاس ها هم توجه به مطالب درسی است.

فرح زا گفت: بیشتر كتاب های تست مورد نیاز خود را از كتابخانه ها تهیه می كردم اما اتكای اصلی من به كتاب های درسی بود.

وی همچنین لطف خداوند و حمایت خانواده را از دیگر عوامل موفقیتش دانست و افزود: پدر و مادرم تمام شرایط را برایم فراهم كردند تا بتوانم با آرامش درس بخوانم.

دارنده رتبه پنجم گروه آزمایشی علوم انسانی آزمون سراسری یادآور شد: روزهایی كه مدرسه می رفتم اغلب چهار ساعت به كنكور اختصاص می دادم و پس از پایان مدرسه نیز هشت ساعت مطالعه می كردم.

فرح زا با اشاره به اینكه علاقه مند به تحصیل در رشته اقتصاد در دانشگاه تهران یا شهید بهشتی است، خاطرنشان كرد: مطمئن بودم كه رتبه خوبی در آزمون كسب می كنم زیرا سوالات را روان و خیلی راحت جواب دادم.

وی افزود: ازطریق یكی از دوستانم متوجه شدم كه رتبه پنجم را بدست آورده ام، از خوشحالی خانواده ام خوشحال هستم زیرا برای من زحمات زیادی كشیدند.

فرح زا گفت: دوره دبیرستان در رشته ریاضی مشغول به تحصیل بودم و در سال پیش دانشگاهی تغییر رشته داده و رشته علوم انسانی را انتخاب كردم و به رشته زبان و ادبیات فارسی هم علاقه دارم.

این دانش آموز در دبیرستان استعدادهای درخشان شهید صدوقی یزد مشغول به تحصیل بود.

دانش آموزان استان یزد در آزمون سراسری امسال پنج رتبه تك رقمی كسب كردند.

استان یزد 21 سال متوالی است كه بیشترین درصد قبولی كنكور سراسری را كسب كرده است.

امسال 13 هزار و 48 نفر در استان برای شركت در آزمون سراسری دانشگاه ها داوطلب شدند كه از این تعداد هفت هزار و 417 نفر داوطلب زن و پنج هزار و 631 نفر داوطلب مرد بودند.

2088/ 6197/ 1650
۰ نفر