۲ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۲۴
کد خبر: 81692921
T T
۰ نفر
شركت بيش از هشت هزار نفردرآزمون ورودبه حرفه مهندسان وكاردان هاي فني در گيلان

رشت - ايرنا - مديركل راه و شهرسازي گيلان گفت: همزمان با برگزاري آزمون ورود به حرفه مهندسان، كاردان هاي فني ساختمان و تعيين صلاحيت معماران تجربي در سراسر كشور ، هشت هزار و 86 نفر نيز در استان در اين آزمون شركت كردند.

علي خاوري روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: از مجموع شركت كنندگان اين آزمون، يك هزار و 576 نفر زن و شش هزار و 510 نفر مرد هستند.

وي اظهار كرد: به منظور اجراي قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان ، اين آزمون طي ديروز و امروز در استان برگزار شده است.

خاوري يادآور شد: آزمون هاي ورودي به حرفه مهندسان و كاردان هاي فني در رشته هاي عمران و نظارت، معماري و نظارت، ترافيك، شهرسازي و نقشه برداري براي مهندسان و كاردان ها و معماري اجرا، نظارت اجرا و صلاحيت اجرا روز گذشته (پنجشنبه) برگزار شد .

وي اضافه كرد: امروز نيز آزمون رشته هاي عمران ، محاسبات، تاسيسات برقي و تاسيسات مكانيكي و معماران تجربي و معماران طراحي در حال برگزاري است.

به گفته خاوري؛ آزمون ورود به حرفه مهندسان و كاردان هاي فني از سال 76 سالي يك بار در گيلان برگزار مي شد كه در سه چهار سال اخير، اين آزمون سالانه دو بار در استان برگزار شده است.

مديركل راه و شهرسازي گيلان هدف از برگزاري آزمون نظام مهندسي را تعيين سطح مهندسان به منظور اخذ پروانه اشتغال به كار و ورود به حرفه مهندسان عنوان و تصريح كرد: اين آزمون براي تاييد و اخذ صلاحيت در سه بخش طراحي، نظارت و اجرا برگزار كه در صورت قبولي به داوطلبان مهندسي مدرك پايه سه اعطا مي‌شود.

وي ادامه داد: همچنين براي پذيرفته شدگان در اين آزمون، پس از تكميل مدارك مورد نياز، پروانه اشتغال مهندسي و كارداني صادر مي‌شود.

خاوري زمان اعلام نتايج اين آزمون ها را اواخر آبان ماه سال جاري ذكر و اضافه كرد: نتايج اين آزمون از طريق وبسايت دفتر امور مقررات ساختمان به نشاني www.inbr.ir به اطلاع شركت كنندگان خواهد رسيد.ك/3

7296/2007