۳ مرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۳۰
کد خبر: 81694072
T T
۰ نفر
حشره شناسان از كشورهای مختلف در ایران گردهم می آیند

تهران - ایرنا - حشره شناسان از كشورهای مختلف در قالب نخستین كنگره بین ‌المللی حشره ‌شناسی شهریورماه سالجاری در ایران گردهم می آیند.

شهاب منظری دبیر علمی كنگره بین المللی حشره ‌شناسی ایران روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا گفت:این كنگره با هدف گردهمایی و تبادل اطلاعات به دست آمده در مورد حشرات از دانشگاه ها و مراكز پژوهشی داخلی و خارجی برگزار می شود.

وی با اشاره به اینكه انجمن حشره شناسی ایران با همكاری موسسه تحقیقات گیاه پزشكی این كنگره را برگزار می كند، افزود: برگزاری این كنگره در جمع آوری و تبادل اطلاعات میان متخصصان داخلی و خارجی در مورد حشرات تاثیر به سزایی خواهد داشت.

این حشره شناس با بیان اینكه متخصصانی از كشورهای امریكا، انگلستان، فرانسه و هند در این همایش حضور دارند، گفت: بعد از اعلام فراخوان حدود 410 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد كه داوران در حال بررسی آنها هستند.

منظری ادامه داد: تاكنون 380 مقاله برای ارایه در همایش پذیرفته شده است اما داوری ها همچنان ادامه دارد و نتیجه نهایی 15 مرداد ماه اعلام می شود ، از این تعداد مقاله 10 درصد خارجی بوده است.

وی به تنوع گونه ای حشرات در كشور اشاره كرد و گفت: حدود 2500 گونه حشره در كشور شناخته شده است كه از این تعداد حدود 4 میلیون نمونه در موزه حشره شناسی كشور به نمایش گذاشته شده است.

منظری گفت: بسیاری از حشرات در از بین بردن انواع آفات نقش به سزایی دارند و قطعا استفاده صحیح از آنها تا حد زیادی مصرف سموم شیمیایی در مقابله با آفات را كاهش خواهد داد.

وی افزود: سمپوزیوم تخصصی سیستماتیك، تكامل و تنوع زیستی حشرات، فیزیولوژی و بیوشیمی حشرات و توكسیكولوژی، حشره‌ شناسی پزشكی، دامپزشكی، شهری و صنعتی و اكوسیستم ‌های حشرات - گیاهان محورهای این همایش است.

عضو هیات علمی موسسه تحقیقات گیاه پزشكی كشور گفت: ارایه نتایج و یافته‌ های جدید در زمینه حشره ‌شناسی و علوم وابسته، برگزاری مراسم اهدای جوایز به دانشجویان برتر حشره ‌شناسی و علوم وابسته و برگزاری مجمع عمومی سالانه انجمن حشره ‌شناسی ایران از برنامه های این همایش سه روزه است.

به گفته وی این همایش هفتم تا 9 شهریور در موسسه تحقیقات گیاهپزشكی كشور برگزار می‌ شود.

علمی ( 4 ) **9014**1440
۰ نفر