عرضه طلای بدون كد شناسایی واحد تولیدی در استان ممنوع است

یاسوج - ایرنا - مدیركل استاندارد و تحقیقات صنعتی كهگیلویه و بویراحمد گفت: عرضه طلا و مصنوعات گرانبهای بدون كد شناسایی واحد تولیدی در این استان ممنوع است.

مهدی متقیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بازرسی از مراكز عرضه طلا و مصنوعات گرانبهای كهگیلویه و بویراحمد در قالب گشت‌ های مشترك با همكاری سازمان های مرتبط امسال به طور دقیق‌ تر و در سطح وسیعتری انجام می شود.

وی با اشاره به بهبود نظارت‌ های اداره كل استاندارد كهگیلویه و بویراحمد، بیان كرد: با عرضه‌ كنندگان طلا و مصنوعات گرانبهای بدون كد شناسایی واحد تولیدی در این استان پس از دادن تذكرهای لازم برخورد جدی و قانونی خواهد شد.

متقیان دقت و حساسیت مردم كهگیلویه و بویراحمد در خرید طلا و مصنوعات گرانبها را زمینه ‌ساز سلامت بازار این استان دانست و اظهار كرد: مردم استان باید هنگام خرید چنین مصنوعاتی به كد و عیار درج شده از سوی تولید كننده در پشت محصول توجه داشته باشند.

وی عنوان كرد: با افزایش قابلیت ردیابی طلا و مصنوعات گرانبها از طریق الزام تولیدكنندگان و فروشندگان به عرضه طلای دارای كد شناسایی كارشناسان اداره كل استاندارد كهگیلویه و بویراحمد با نمونه برداری و بازرسی به كنترل بازار و عیارسنجی فلزات گرانبها در این استان می پردازند.

متقیان ابراز داشت: در این صورت از تقلب در خرید و فروش طلا و مصنوعات گرانبها در كهگیلویه و بویراحمد جلوگیری و حقوق مصرف كنندگان نیز رعایت می شود.

وی با اشاره به اینكه واحدهای عرضه طلا و مصنوعات گرانبها در كهگیلویه و بویراحمد تحت نظارت محسوس و نامحسوس بازرسان اداره كل استاندارد استان هستند، افزود: بازرسان این اداره كل در صورت مشاهده هرگونه طلای بدون كد شناسایی واحد تولیدی متخلفان را به مراجع قضایی معرفی می كنند.

7535/6162