۴ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۳۹
کد خبر: 81695367
T T
۰ نفر
امام جمعه گناباد: نماز جمعه محل بيان خدمات و عملكرد دولت است

گناباد - ايرنا - امام جمعه گناباد گفت: نماز جمعه نقش مهمي در حمايت از دولت و بيان خدمات قوه مجريه دارد.

حجت الاسلام والمسلمين حسن صادقي روز يكشنبه در نشست خبري به مناسبت سالروز برگزاري نخستين نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامي افزود: بسياري از مردم شايد در جريان خدمات و زحمات دولت نباشند لذا تريبون نماز جمعه يكي از محلهاي بيان خدمات و عملكرد دولت است.

وي گفت: امام خميني(ره) فرمودند نماز جمعه در راس امور است و مقام معظم رهبري نيز فرمودند امام جمعه هر شهر رهبر معنوي آن شهر است، كه حكايت از اهميت نماز جمعه در كلام و نظر امام و مقام معظم رهبري دارد.

امام جمعه گناباد ايجاد انسجام و وحدت بين اقشار جامعه را نيز از كاركردهاي نماز جمعه ذكر و بيان كرد: در جامعه شايد هر صنفي حصاري به دور خود كشيده باشد اما وقتي همه در صف نماز جمعه قرار مي گيرند حصارها برداشته مي شود و همه در يك صف قرار مي گيرند.

وي همچنين نقش نماز جمعه را در افشا جريانهاي انحرافي مهم دانست و افزود: به همين دليل است كه نماز جمعه مورد نفرت منافقين و دشمنان قرار گرفته است.

حجت الاسلام صادقي در ادامه پيرامون پروژه مصلاي جديد گناباد نيز گفت: طرحي در اين شهر اجرا شد كه بر اساس آن خيرين مي توانند با پرداخت پنج ميليون ريال يك متر از مصلاي در حال ساخت را بخرند و آن را وقف كنند كه

با استقبال خوب روبرو شده است.

وي همچنين اظهارداشت: مشكلات شهرستان در نماز جمعه مطرح مي شود فقط لحن انتقادات ملايم و به شكل توصيه و پيشنهاد است، مشكلات مالي دولت را همه ما مي دانيم بنابراين شايد انتقاد تند و تيز دور از انصاف باشد.

مسوول ستاد نماز جمعه گناباد نيز در اين نشست خبري گفت: ارزيابيها نشان مي دهد كه نماز جمعه گناباد از نماز جمعه هاي برتر در استان خراسان رضوي به لحاظ كيفي و كمي است.

حسن باقرزاده در خصوص مصلاي گناباد هم اظهارداشت: تاكنون اجراي اين پروژه در زميني به مساحت دو هزار و زيربناي شش هزار مترمربع 55

درصد پيشرفت داشته و 30 ميليارد ريال براي آن هزينه شده است.

وي افزود: 10 ميليارد ريال از اين ميزان از طريق كمكهاي مردمي تامين شده و بقيه آن را شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور پرداخت كرده است.

مركز شهرستان 81 هزار نفري گناباد در فاصله 278 كيلومتري جنوب مشهد واقع است.

514/1858