۹ مرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۴۵
کد خبر: 81701971
T T
۰ نفر
آغاز كمك رسانی برنامه جهانی غذا به یمنی های ساكن عدن

تهران– ایرنا – برنامه جهانی غذای سازمان ملل توزیع كمك های غذایی به حدود 340 هزار نفر را در 8 منطقه شهر بندری عدن واقع در جنوب یمن آغاز كرد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری سازمان ملل، «مهند هادی» مدیر منطقه ای برنامه جهانی غذا روز گذشته (پنجشنبه) گفت: با تمام قدرت تلاش می كنیم تا بر دشواری های پیش رو فائق آمده و به هزاران نفر كه با خطر گرسنگی روبه رو هستند دسترسی پیدا كنیم.

وی از دشواری های روند كمك رسانی، به نبود امنیت و وجود ایستگاه های بازرسی متعدد اشاره كرد.

بر اساس این گزارش، برنامه جهانی غذا اكنون در حال توزیع نیازهای غذایی ضروری یمنی های ساكنان مناطق مختلف شهر عدن است. این مواد شامل آرد گندم، روغن و حبوبات می شود.

كشتی های این نهاد بین المللی هفته گذشته محموله ای به وزن 6 هزار و 800 تن غذا را برای رساندن به حدود 400 هزار نفر وارد بندر عدن كردند.

برنامه جهانی غذای سازمان ملل از ماه آوریل (فروردین) تاكنون به حدود 2 میلیون و 600 هزار نفر در 13 استان یمن كمك رسانی كرده است. از ژوییه (تیرماه) تاكنون نیز حدود 700 هزار نفر كمك های غذایی فوری دریافت كرده اند.

یمن پیش از آغاز جنگ نیز در حدود 90 درصد مواد غذایی اولیه خود را از طریق واردات تامین می كرد. آغاز حملات هوایی عربستان و هم پیمانانش به یمن در 6فروردین ماه امسال و محاصره همه جانبه این كشور، امكان واردات غذا و سوخت را با دشواری فراوان روبه رو كرده است. همین امر سبب شده است كه قیمت ها در یمن به شدت افزایش و درد و رنج مردم یمن كه فقیرترین و آسیب پذیرترین ملت منطقه محسوب می شود، بیشتر شود.

به دلیل تخریب زیرساخت های شهری در حملات هوایی ائتلاف تحت سركردگی عربستان، بسیاری از راهها در این كشور آسیب دیده و غیرقابل استفاده است. بنا بر اعلام برنامه جهانی غذا، فرودگاه عدن نیز هنوز به روی پروازهای تجاری و امدادی بازگشایی نشده است.

برنامه جهانی غذا بزرگ ترین نهاد جهان است كه در زمینه مبارزه با گرسنگی فعالیت می كند. این نهاد وابسته به سازمان ملل هر ساله به 80 میلیون نفر در 75 كشور كمك می كند.

خاورم**9156**1010