۱۳ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۰۵
کد خبر: 81706931
T T
۰ نفر
استاندار آذربايجان غربي: حمايت از توليد از مهمترين برنامه هاي اقتصادي استان است

اروميه - ايرنا - استاندار آذربايجان غربي گفت: صيانت و حمايت از توليدكنندگان و كاهش فاصله بين نظام اجرايي و سرمايه گذاران از مهمترين برنامه هاي اقتصادي در استان به شمار مي روند.

به گزارش ايرنا و به نقل از سايت اطلاع رساني استانداري آذربايجان غربي، قربانعلي سعادت عصر روز دوشنبه در اولين جلسه شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوصي استان در سال 94 كه در محل اتاق بازرگاني اروميه برگزار شد، افزود: با تشكيل كميته صيانت و حمايت از توليدكنندگان تلاش خواهيم كرد تا مشكلات مربوط به واحدهاي توليدي را مرتفع كنيم.
وي اضافه كرد: در سال هاي گذشته براي تامين زيربناهاي اشتغال در استان سرمايه گذاري صورت نگرفته و امروز بايد براي رفع معضل بيكاري و اشتغالزايي جوانان استان، پيگير رونق سرمايه گذاري و تقويت پايه هاي اقتصادي و صنعتي در استان باشيم.
وي با اشاره به برنامه هاي دولت براي خروج از ركود و رونق اقتصادي اظهار كرد: اين برنامه ها و راهكارهاي دولت راهگشا خواهد بود و لازم است تا فعالان و صاحب نظران اقتصادي ديدگاههاي خود را براي جامع تر شدن آن ارائه كنند.
استاندار آذربايجان غربي با اشاره به تدوين بخشنامه تسهيل و رفع موانع توليد در كشور گفت: اگرچه هنوز اين بخشنامه نهايي و ابلاغ نشده ولي يكي از اهداف دولت اصلاح سيستم بانكي و صيانت از سرمايه گذاران و توليدكنندگان مي باشد.
سعادت افزود: اصلاح قراردادهاي بانكي در خصوص شرايط ارائه تسهيلات اشتغال به متقاضيان و صاحبان واحدهاي توليدي و صنعتي و رفع مشكلات و تجديدنظر در خصوص ملاك هاي تعيين سقف درآمدهاي مالياتي استان ها از موضوعاتي است كه انتظار مي رود با اجراي اين برنامه ها شاهد تحقق آن باشيم.
وي شرايط اقتصادي كشور را در حال خروج از ركود دانست و اضافه كرد: مهار تورم، تقويت اعتماد بين بخش خصوصي و دولت، تلاش براي تسهيل شرايط سرمايه گذاري در كشور و رسيدن به رونق اقتصادي از جمله اقدامات و برنامه هايي است كه دولت يازدهم به صورت جدي آنها را دنبال مي كند.
استاندار آذربايجان غربي در بخش ديگري از سخنان خود، تغييرات مديريتي و جابجايي مديران در استان را در راستاي بهبود فضاي كسب و كار عنوان كرد و گفت: يكي از مهمترين اهداف ما در تغيير و جابجايي مديران استان، اجراي كامل سياست هاي جديد دولت يازدهم، بهبود فضاي كسب و كار و تقويت همگرايي و كاهش فاصله بين نظام اجرايي و توليدكنندگان و سرمايه گذاران بوده است.
سعادت افزود: از تمامي راهكارها و پيشنهادات متعهدانه و سازنده صاحب نظران، فعالان اقتصادي و نخبگان و فرهيختگان جامعه براي پيشرفت و توسعه استان در تمام زمينه ها استقبال مي كنيم.
2093