هفدهم مرداد روز خبرنگار پاسداشت انديشه ورزان متعهد و امانت دار است

رشت - ايرنا - شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي گيلان در بيانيه اي آورده است : بزرگداشت هفدهم مرداد روز خبرنگار پاسداشت انديشه ورزانيست كه رسالت خويش را از دريچه تعهد و امانت داري تعريف مي كنند.

در اين بيانيه كه عصر جمعه نسخه اي از آن در اختيار ايرنا قرار گرفت، آمده است : هفدهم مرداد پاسداشت انديشه ورزاني است كه با درايت و دلسوزي خود، با پيروي از رهنمودهاي مقام معظم رهبري؛ آرمانهاي انقلاب اسلامي، اهداف امام راحل و شهيدان والامقام انقلاب اسلامي راه را پيش روي خود مي نهند و با علم به رسالت عظيم خود بر صحيفه تاريخ مي نگارند.
شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي گيلان در اين بيانيه اضافه كرده است : خبرنگاراني كه چشمان بينا و زبان صادق و گوياي مردم در عرصه داخلي و بين‌المللي هستند و همواره رسالت خويش را از دريچه تعهد و امانت‌داري تعريف مي كنند. آناني كه وجدان بيدار جامعه اند و همچون ديده‌بانان صادق براي اطلاع ‌رساني صحيح و دقيق رويدادها در تلاش اند و در اين مسير پر فراز و نشيب از هيچ كوششي دريغ نمي‌ورزند و تلاش مي‌كنند تحت تأثير جوسازي‌ها، شايعه پراكني‌ها، هياهو‌آفريني‌ها، شانتاژهاي خبري و فشارهاي خارجي قرار نگيرند.
در اين بيانيه تصريح شده : خبرنگاران معتقد و انقلابي استان گيلان، همواره تعامل مثبت، سازنده و ارزشمند با شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان داشته اند و در انعكاس اخبار مربوط مراسم و مناسبت هاي انقلاب اسلامي اهتمام ويژه ورزيده‌اند.
شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي گيلان در اين بيانيه خاطرنشان كرده : بي‌ترديد بزرگداشت باشكوه ايام‌الله انقلاب اسلامي مرهون همراهي و همكاري صميمانه اصحاب رسانه در امر اطلاع‌رساني، آگاهي بخشي و ترغيب به موقع مردم براي حضور و همچنين انعكاس شايسته، هوشمندانه و گسترده مراسم است.
در ادامه اين بيانيه آمده است : روابط عمومي شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان گيلان ضمن گراميداشت ياد و خاطره خبرنگار شهيد محمود صارمي و ديگر شهداي عرصه خبر و رسانه، تلاش خستگي ناپذير فعالان عرصه خبر كه معتقدانه و دلسوزانه در پي تحقق آرمان‌هاي انقلاب اسلامي گام بر مي‌دارند را ارج مي نهد و از خداوند منان آرزوي موفقيت آنها را در راستاي تعالي ارزشهاي انقلاب اسلامي طلب مي‌نمايد.
شهيد محمود صارمي مسوول دفتر خبرگزاري جمهوري اسلامي در مزار شريف افغانستان بود كه در هفدهم مرداد سال 1377 در جريان كشتار ديپلمات هاي ايراني توسط طالبان به شهادت رسيد.
هفدهم مرداد سالروز شهادت اين خبرنگار ، به عنوان روز خبرنگار نامگذاري شده است.ك/1
7296/6070