۱۹ مرداد ۱۳۹۴، ۹:۰۰
کد خبر: 81714327
T T
۰ نفر

جزیره قشم زیر ذره بین بازرس كل هرمزگان

۱۹ مرداد ۱۳۹۴، ۹:۰۰
کد خبر: 81714327
جزیره قشم زیر ذره بین بازرس كل هرمزگان

قشم - ایرنا - بررسی روند واگذاری اراضی موسوم به فرودگاه قدیم قشم و تغییر كاربری بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) از جمله مواردی است كه بازرس كل هرمزگان را به جزیره قشم كشاند تا وی به صورت ویژه به بررسی ابعاد این موضوعات بپردازد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، ابوالفتح ابوالهادی در بازدید از چند طرح عمرانی جزیره قشم در خصوص اراضی معروف به فرودگاه قدیم این جزیره، به ایرنا گفت: سازمان بازرسی از سه سال پیش كار مطالعه چگونگی واگذاری اراضی موسوم به فرودگاه قدیم قشم را در دستور كار قرار داده بود.
وی با بیان اینكه این اراضی هم اینك در مركز شهر قرار دارد، اضافه كرد: در شرایط فعلی با غیرفعال و متروكه شدن این فرودگاه، امكان استفاده از اراضی آن با همان كاربری وجود ندارد.
ابوالهادی با اشاره به اینكه در این شرایط تصمیم گیری در مورد استفاده از این اراضی با منطقه آزاد است، گفت: بر همین اساس اقدام به واگذاری اراضی موسوم به فرودگاه قدیم قشم شده، اما در فرآیند واگذاری اقدامات نادرستی صورت گرفته است.
وی اظهار كرد: اخبار منتشر شده در رسانه ها مبنی بر فروش برج مراقبت فرودگاه بین المللی قشم صحت ندارد و جابجایی مسافران هوایی به جزیره از طریق این فرودگاه انجام می شود.
وی همچنین در بازدید از بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) قشم، به ایرنا گفت: با توجه به درخواست تغییر كاربری این بیمارستان و اهمیت موضوع، بازدید از این محل در دستور كار این اداره كل قرار گرفته است.
ابوالهادی افزود: در این پرونده اداره كل بازرسی هرمزگان وضعیت، موقعیت و ابعاد این تغییرات را از جوانب مختلف مورد ارزیابی قرار می دهد.
وی اضافه كرد: در این زمینه اطلاعات و داده های بسیاری گردآوری شده است و در حال كارشناسی موضوعات مطرح شده در این زمینه هستیم.
ابوالهادی همچنین در جریان بازدید از مراحل احداث انبار و هموارسازی اراضی مجتمع های مسكونی درگهان جزیره قشم، اظهار كرد: طرح های مشاركت آماده سازی اراضی 155 هكتاری با كاربری مسكونی تجاری و 34 هكتاری انبارهای درگهان زیر ذره بین اداره كل بازرسی هرمزگان قرار دارد.
بازرس كل استان هرمزگان ادامه داد: این اداره در سال جاری برای دومین بار از طرح های عمرانی قشم بازدید می كند.
وی همچنین بر نظارت سازمان بازرسی بر طرح های مختلف قشم خبر داد و افزود: با انجام مطالعات دقیق و بررسی های كارشناسی، اجازه نخواهیم داد حقوق دولت و ملت تضییع شود.
ابوالهادی اظهار كرد: بازرسی های مختلفی كه از كارخانه پودرماهی سوزا، مجتمع صدف درگهان و استحصال زمین داشته ایم، همچنان در جریان است و تا حصول نتیجه قطعی ادامه می یابد.
وی اظهار امیدواری كرد: با انجام بازرسی های دقیق و همكاری مردم و مسوولان بتوان از حقوق آحاد جامعه در قبال متخلفان دفاع كرد.
در جریان پرونده فروش فرودگاه قدیمی جزیره قشم، دو نفر از مدیران عامل و دو نفر از مدیران كل سازمان منطقه آزاد قشم بازداشت و زندانی و برخی از اعضای هیات مدیره برای ارایه توضیحات به مراجع قانونی احضار شده بودند.
این دو مدیران عامل در سال های 1389 و 1390 با حكم معاون رییس جمهوری وقت به عنوان پنجمین و ششمین مدیران عامل سازمان منطقه آزاد قشم منصوب شده بودند.
بازرس كل هرمزگان همچنین در تاریخ ششم خرداد سال جاری به دلیل نارضایتی اهالی شهر سوزا از بوی نامطبوع ناشی از فعالیت كارخانه های فرآوری ماهی، به صورت سرزده به جزیره قشم سفر كرده و از نزدیك در جریان امور قرار گرفته بود.ك/3
2090/2094