۱۹ مرداد ۱۳۹۴، ۹:۱۰
کد خبر: 81714347
T T
۰ نفر
رسانه متعهد براي تربيت شهروند مسوول و آگاه مكلف است

قزوين- ايرنا- فرماندار شهرستان قزوين گفت: تربيت شهروندان آگاه و مسوول و متعهد كردن آحاد آنان جهت عمل به وظايف فردي و اجتماعي خود، نيازمند آگاهي هايي است كه از طريق رسانه ها منتقل مي شود.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا، سيد علي موسوي با حضور در خبرگزاري جمهوري اسلامي استان قزوين،17 مرداد سالروز شهادت محمود صارمي و روز خبرنگار را به كاركنان اين رسانه تبريك گفت و افزود: شهروند آگاه مشاركت پذير است و در برابر سرنوشت خود بي تفاوت و منفعل نيست.
وي با اشاره به مسووليت خطير خبرنگاران در مسايل مختلف جامعه اظهاركرد: رسانه نقش بسامان كردن انتظارات مردم و عقلاني كردن خواست آنها را بر عهده دارد، به نحوي كه مطالبات مردم بيش از اندازه و بيهوده بالا نرود.
موسوي اضافه كرد: خبرنگاران و رسانه ها نمايندگان افكار عمومي هستند و به همين دليل قدرت خودت را نه از توانايي شخصي، بلكه به دليل نمايندگي افكار عمومي دارند.
فرماندار شهرستان قزوين تصريح كرد: مخاطبين، سرمايه و پشتوانه اصلي رسانه ها هستند و با توجه به اينكه ايجاد اعتماد تنها مسير مخاطب سازي است و امانتداري و صداقت نيز رابطه وثيقي با اعتمادسازي دارد، لذا رسانه ها به اين دو عنصر مهم نيازمندند.
موسوي ضمن قدرداني از خبرگزاري ايرنا، اطلاع رساني صحيح را از رسالت‌هاي اصلي خبرنگاران دانست و افزود: خبرنگاران بايد در بيان واقعيت‌هاي جامعه تلاش كرده و از افراط و تفريط در عرصه خبر و اطلاع ‌رساني پرهيز كنند.
وي اضافه كرد: معتقدم مهمترين ويژگي ايرنا امانتداري و انعكاس بي كم و كاست و صحيح اخبار توسط خبرگزاري جمهوري اسلامي است كه اين صحت خبري، اين رسانه ملي را به منبع موثق اخبار تبديل كرده است.
فرماندار شهرستان قزوين با قدرداني از تيزبيني و درايت فعالان عرصه خبر در رصد دقيق همه مسائل و رخدادها، اظهاركرد: خبرنگاران به‌ عنوان حلقه هاي واسطه بين مردم و مسوولان با همكاري و تعامل مناسب با دستگاه‌هاي اجرايي نقش مهمي در اطلاع‌ رساني و آگاهي‌سازي جامعه به عهده دارند و مي‌توانند با ارايه راهكار و نقطه‌ نظرات سازنده، براي رشد و توسعه استان و رفع مشكلات جامعه قدم‌هاي موثري بردارند.
وي از همت و اراده تلاشگران عرصه اطلاع رساني، به ويژه همكاري گسترده و خستگي ناپذير خبرنگاران استان با فرمانداري قزوين طي يكسال گذشته قدرداني كرد.
وحيد مقدم سليمي رييس خبرگزاري جمهوري اسلامي استان قزوين نيز در اين ديدار از تعامل خوب فرمانداري شهرستان قزوين با رسانه ها تشكر و بر ادامه اين رويه تاكيد كرد.
7389/ 6128