۱۹ مرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۴۵
کد خبر: 81714857
T T
۰ نفر
اغلب تجهيزات بازي در شهربازي هاي زنجان مشكل ايمني ندارند

زنجان - ايرنا - مدير كل استاندارد استان زنجان گفت: اكثر تجهيزات بازي فعال در شهربازي هاي اين استان مجوز بهره برداري و گواهينامه بازرسي را دريافت كرده اند و در حال حاضر مشكلي از لحاظ ايمني ندارند.

داود كارگرزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، با اشاره به اينكه تجهيزات بازي غير استاندارد در شهرهاي بازي اين استان، پلمپ و يا جمع آوري شده است، افزود: در مجموع مي توان گفت تجهيزات شهرهاي بازي استان، استاندارد و اطمينان كافي را دارند.
وي در مورد تجهيزات بازي نصب شده در پارك هاي سطح شهر زنجان نيز اظهار كرد: تاكنون تجهيزات اين نوع بازي مجوز بهره برداري و يا گواهينامه بازرسي را دريافت نكرده اند و به طور قطع نيز نمي توان گفت كه اين وسايل فاقد استانداردهاي لازم هستند.
كارگرزاده افزود: علاوه بر آن دو سرسره بادي نصب شده در پارك كوچه مشكي و پارك شهيد رجايي شهر زنجان با پيگيري هاي انجام شده استاندارد سازي شده است.
وي با تاكيد بر اينكه نصب تجهيزات بازي در شهربازي و پارك ها منوط به ثبت نام در سامانه نظارت بر وسايل تفريحي است، ابراز كرد: اين تجهيزات از سوي شركت بازرسي كه مورد تاييد سازمان ملي استاندارد است بررسي شده و مجوز نصب آنها داده مي شود.
مديركل استاندارد استان زنجان ادامه داد: بر اين اساس تجهيزات بازي مورد استفاده در شهرهاي بازي در مقايسه با پارك هاي سطح شهر وسيع تر بوده و حساسيت بيشتري دارد و به مراتب نظارت هاي بيشتري نيز از سوي دستگاه هاي متولي بر آنها انجام مي گيرد.
وي يادآوري كرد: شهرداري ها نيز در استانداردسازي تجهيزات بازي نقش كليدي و اثرگذاري دارند.
كارگرزاده خاطرنشان كرد: به شهرداري ها نيز اعلام شده در صورت وقوع حادثه و يا اتفاقي در شهرهاي بازي بهره برداران و مالكين تجهيزات نصب شده بايد پاسخگو باشند.
6085/7320