۲۰ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۴۷
کد خبر: 81715843
T T
۰ نفر
اعلام فراخوان طراحي پوستر ششمين جشنواره تئاتر خياباني شهروند لاهيجان

رشت - ايرنا - فراخوان طراحي پوستر ششمين جشنواره تئاتر خياباني شهروند لاهيجان اعلام شد.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي لاهيجان به ايرنا، شاهين جهانگير بلورچيان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اين شهرستان اظهار كرد: ستاد برگزاري ششمين جشنواره تئاتر خياباني شهروند لاهيجان بمنظور بهره مندي از حضور هنرمندان خلاق و طرح هاي نوين، از هنرمندان طراح و گرافيست براي طراحي پوستر ششمين جشنواره تئاتر خياباني شهروند لاهيجان دعوت به عمل مي آورد.
وي ادامه داد: هنرمندان عرصه گرافيك سراسر كشور مي توانند پوستر طراحي شده خود را با توجه و تأكيد بر هنر نمايش خياباني و اهداف اين جشنواره و لحاظ نمودن ويژگي هاي شهر لاهيجان به عنوان شهرستان نمونه گردشگري (طبيعي - تاريخي) ايران جهت ارزيابي به دبيرخانه دائمي جشنواره تئاتر خياباني شهروند لاهيجان ارسال كنند.
جهانگير بلورچيان افزود: هر شركت كننده مي تواند حداكثر سه اثر به دبيرخانه ارسال كند، پوسترها در اندازه 70*50 طراحي شوند، تكنيك و شيوه اجراي آثار آزاد است و آثار بايد به صورت فايل( TIFF 300 Dpi ، CMYK) بر روي لوح فشرده همراه با يك نسخه پرينت A4 رنگي و تكميل تقاضانامه شركت در مسابقه به دبيرخانه دائمي جشنواره ارسال شود.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي لاهيجان همچنين لحاظ نمودن توجه به هنر نمايش خياباني و اهداف جشنواره و ويژگي هاي شهر لاهيجان به عنوان شهرستان نمونه گردشگري (طبيعي - تاريخي ) ايران را از ديگر موارد ضروري عنوان كرد كه شركت كنندگان در اين فراخوان بايد به آنها توجه كنند.
وي گفت: پوستر برگزيده ضمن دريافت جايزه ويژه نقدي به عنوان پوستر ششمين جشنواره تئاتر خياباني شهروند لاهيجان استفاده و چاپ خواهد شد ضمن آنكه دبيرخانه جشنواره حق استفاده از اثر منتخب را براي چاپ كتاب، برگزاري نمايشگاه و استفاده در اقلام تبليغاتي با ذكر نام صاحب اثر براي خود محفوظ مي داند.
وي از علاقمندان به شركت در اين فراخوان خواست پوستر طراحي شده خود را به آدرس لاهيجان، خيابان امام خميني(ره) ، روبروي بيمارستان 22 آبان ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي ، انجمن هنرهاي نمايشي ارسال كنند.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي لاهيجان آخرين مهلت دريافت آثار را بيست و ششم مردادماه جاري ذكر كرد.
شهرداري و شوراي اسلامي شهر لاهيجان با مشاركت اداره‌كل هنرهاي نمايشي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان گيلان، بر پايه تجربيات موفق و اثرگذار پيشين، ششمين جشنواره تئاتر خياباني شهروند لاهيجان را با نگاهي هنرمندانه به عنوان سال جاري «دولت و ملت، همدلي و همزباني» و با چشم‌انداز روشن براي جامعه‌هاي پاك، شهري آرام، امن و با نشاط با مشاركت شهروندان شايسته، هنرمندان ارزنده و نهادها و سازمان‌هاي شهر لاهيجان برگزار مي‌كنند.
ارتقاي سطح فرهنگ اصيل اسلامي - ايراني در روابط شهروندي، توجه ويژه به فرهنگ ايثار و شهادت، ارتقاي سطح دانش شهروندي با آموزش مضامين زندگي شهري در عصر حاضر، حفظ و پاسداشت ريشه‌هاي فرهنگي جامعه و راهكارهاي توجه به آن در زندگي معاصر، فراهم نمودن بسترهاي مناسب فرهنگي در بهبود زندگي شهري و استحكام پيوند شهروندي و مشاركت در زيباسازي شهري از جمله اهداف جشنواره مذكور عنوان شده است.
اين جشنواره با محوريت شهروند و فرهنگ اصيل اسلامي - ايراني، شهروند و فرهنگ ايثار و شهادت، شهروند، دولت و ملت، همدلي و همزباني، شهروند و امر به معروف و نهي از منكر، شهروند، رفاه اجتماعي و توسعه اقتصادي، آگاهي از حقوق شهروندي، شهروند و ارتقاء تعامل با سالمندان، كودكان و نوجوانان و معلولين، شهروند و عوارض محلي، شهروند و توسعه فرهنگ شهرنشيني، شهروند و آسيب‌هاي اجتماعي و شهروند و محيط زيست برگزار مي شود.
مشاركت مسوولانه شهروندان و نهادهاي خصوصي در مديريت شهرها ، صرفه‌جويي در مصرف منابع انرژي، حفظ فضاي سبز، اموال شهري و تلاش در زيباسازي محيط، معرفي جاذبه‌هاي گردشگري كشور و ترويج فرهنگ ايرانگردي، مديريت مسئله زباله و پسماند، اصلاح فرهنگ ترافيك شهري و ... از ديگر محورهاي جشنواره است.
زمان برگزاري جشنواره ششمين جشنواره تئاتر خياباني شهروند لاهيجان، دوازدهم تا چهاردهم شهريور ماه امسال است.
شهرستان لاهيجان در 40 كيلومتري شرق مركز استان گيلان واقع است.ك/2
7294/2007