۲۱ مرداد ۱۳۹۴، ۱۹:۲۹
کد خبر: 81717346
T T
۰ نفر
كلانشهر مشهد با كمبود دو هزار تخت بيمارستاني مواجه است

مشهد - ايرنا - رييس دانشگاه علوم پزشكي مشهد گفت: كلانشهر مشهد با كمبود دو هزار تخت بيمارستاني مواجه است.

دكتر مصطفي محرابي بهار روز چهارشنبه در مراسم تقدير از خبرنگاران افزود: با تخصيص بودجه هاي دولتي 15 تا 20 سال ديگر طول مي كشد تا تمام اعتبار مورد نياز احداث بيمارستان ها و ايجاد تخت هاي بيمارستاني مورد نياز در مشهد فراهم شود.
وي خاطر نشان كرد: در صدد هستيم با فروش بخشي از اموال دانشگاه و تغيير كاربري چند زمين، هزينه احداث چند بيمارستان در مناطق مختلف شهر مشهد را فراهم كنيم.
وي گفت: در اين راستا نيازمند همكاري و همراهي نهادهاي مربوطه شامل استانداري، فرمانداري، دفتر امام جمعه، شهرداري و شوراي شهر مشهد و آستان قدس رضوي هستيم.
وي ادامه داد: هم اكنون 80 درصد بيمارستان هاي شهر مشهد در يك منطقه قرار دارند و مطب هاي پزشكان نيز در اطراف اين بيمارستان ها مستقر شده اند كه اين امر مشكلات متعدد نظير ترافيك زياد و مشكل تردد و حمل و نقل، فاصله زياد بيمارستان هاي بزرگ با ساير نقاط شهر و موانع براي مديريت بحران هاي احتمالي در مشهد را به دنبال دارد.
وي گفت: هم اكنون دو بيمارستان بزرگ و دانشگاهي امام رضا (ع) و قائم (عج) مشهد كه به ترتيب حدود 80 و 45 سال قدمت دارند، فرسوده و نيازمند بازسازي اساسي هستند.
رييس دانشگاه علوم پزشكي مشهد همچنين با تقدير از خبرنگاران افزود: خبرنگاري شغل حساس، پرمخاطره و در عين حال تاثير گذار است و رسانه ها مهندسي فرهنگي جامعه را بر عهده داشته و در حوزه سلامت اين نقش از اهميت بسزايي برخوردار است.
محرابي با بيان اينكه مردم و مسوولان با عينك رسانه ها مسائل جامعه را رصد مي كنند، اظهار كرد: هر چه اين عينك صادق تر و شفاف تر باشد در نگرش مردم تاثير مثبت داشته و اگر غبار آلود باشد اثرات منفي بسيار به دنبال خواهد داشت.
معاون فرهنگي و دانشجويي دانشگاه علوم پزشكي مشهد نيز در اين مراسم گفت: شهادت 'محمود صارمي' خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي كه تا لحظه شهادت اخبار را به درستي مخابره كرد، نشان مي دهد كه حرفه خبرنگاري با مشقت هاي بسيار همراه است.
حجت الاسلام والمسلمين مهدي ابراهيمي با اشاره به آياتي از قرآن كريم با مضمون اهميت صداقت در خبر و اطلاع رساني افزود: صداقت مهم ترين عنصر خبر است و وجود اين عنصر مهم اعتماد و نبود آن بي اعتمادي مردم را در پي دارد.
وي با اشاره به تعامل خوب دانشگاه علوم پزشكي مشهد با رسانه ها اظهار كرد: حوزه سلامت براي پيشبرد اهداف خود نظير پيشگيري از بيماريها و رعايت بهداشت در جامعه نيازمند همياري رسانه ها است.
معاون فرهنگي و دانشجويي دانشگاه علوم پزشكي مشهد افزود: از رسانه ها انتظار مي رود در خصوص درمان هاي غير علمي و غير حرفه اي آگاهي و اطلاع رساني به مردم را ارتقا دهند.
وي ابزار رسانه براي ارتقاي سلامت در كلانشهر مشهد، پايتخت معنوي ايران را مهم دانست و گفت: مقوله سلامت منحصر به بعد جسمي آن نيست، بلكه ابعاد روحي، معنوي و اجتماعي را شامل مي شود و رسانه ها مي توانند ابعاد مختلف سلامت را در جامعه گسترش دهند.
جانشين مدير روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي مشهد نيز گفت: در طول يكسال گذشته دانشگاه علوم پزشكي مشهد عملكرد مطلوبي در حوزه خبر و اطلاع رساني از خود بر جاي گذاشته است.
مهدي باشعور افزود: در اين مدت بيش از دو هزار و 500 خبر در حوزه سلامت در خراسان رضوي و كشور منعكس شده كه نسبت به سالهاي گذشته رشد دو و نيم برابري داشته است.
وي از برگزاري 73 نشست خبري با خبرنگاران، ارسال 184 دعوتنامه خبري و پاسخگويي به يك هزار و 700 ارتباط خبري با عوامل دانشگاه علوم پزشكي مشهد در طول يك سال گذشته خبر داد.
وي همچنين از خبرنگاران و رسانه هاي جمعي استان خراسان رضوي قدرداني كرد.
دانشگاه علوم پزشكي مشهد به عنوان قطب پزشكي شرق كشور داراي هشت هزار دانشجو و افزون بر 17 هزار كارمند بهداشتي و درماني است.
3027 / 6053