۲۲ مرداد ۱۳۹۴، ۱۶:۱۱
کد خبر: 81718191
T T
۰ نفر
كتابهاي بازاري بزرگترين مانع پرورش استعداد كودكان

اسدآباد- ايرنا- شاعر و نويسنده كتاب كودك و نوجوان گفت: چاپ كتابهاي بازاري در كنار كتابهاي واقعي ادبيات كودكان مهمترين معظل و مانع براي پرورش استعدادهاي كودكان است.

غلامرضا بكتاش روز پنج شنبه در حاشيه نشست ادبي با كودكان و نوجوانان اسدآبادي در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اگر كتابهاي بازاري چاپ نشود، بسياري از شاعران كودك و نوجوان با فراغ بال بيشتري در اين زمينه فعاليت خواهند كرد.
وي از فرهنگ و ارشاد اسلامي خواست براي رفع اين مشكل نقش اساسي ايفا كند به گونه اي كه با راه اندازي يك شورا، مانع از چاپ اين گونه كتابها شود.
بكتاش افزود: ورود چنين كتاب هايي به بازار رفته رفته فضاي موجود را براي فعاليت جدي در عرصه كودك و نوجوان نامطلوب مي كند.
اين شاعر كودك و نوجوان با اشاره به اهميت فرهنگ سازي بين خانواده ها براي استفاده از كتابهاي خوب موجود در اين بخش به جاي كتابهاي بازاري گفت: كسي كه به دنبال كتاب خوب است آن را پيدا مي كند ضمن اين كه خوشبختانه امروزه كتاب در سبد فرهنگي خانواده ها قرار گرفته است و به عنوان يك كالا خريداري مي شود.
وي اضافه كرد: البته نبايد اين نكته را از نظر دور داشت كودكي كه اشعار موجود در كتاب هاي بازاري را مي خواند به خلاقيت نمي رسد، پس چه بهتر كتابي خريداري و خوانده شود كه مفيد باشد.
بكتاش برگزاري نشستهاي ادبي را در كشف استعداد كودكان موثر دانست و گفت: كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در اين زمينه خوب كار كرده است و به طور قطع مي توان در كودكان و نوجوانان اين خطه استعدادهايي يافت كه در آينده در زمره شاعران كودك و نوجوان و يا بزرگسال قرار بگيرند.
وي به كودكان و نوجوان توصيه كرد از موبايل و تبلت دوري كنند و به بازيهاي محلي، خواندن شعر و كتاب روي بياورند تا در آينده افراد مفيدي باشند.
غلامرضا بكتاش متولد 1352 در همدان، از شاعران برجسته حوزه كودك و نوجوان است كه تاكنون آثار زيادي را در اين عرصه از جمله «آفرين به آفتاب»، «از ماه با خبر باش»، «كلاغ ميله ميله»، «با دعاي باران»، «رونويسي از بهار»، «يك سيب شيرين» و «نوجواني درخت كاخ» سروده است.
وي دارنده نشان درجه 3 هنر در رشته شعر است.
شهرستان اسدآباد 107 هزار نفر جمعيت دارد و در 45 كيلومتري همدان واقع شده است.
7527/6993