۲۴ مرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۲۹
کد خبر: 81719892
T T
۰ نفر

يك هزار و 727 آزاده در استان كرمانشاه حضور دارند

۲۴ مرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۲۹
کد خبر: 81719892
يك هزار و 727 آزاده در استان كرمانشاه حضور دارند

كرمانشاه - ايرنا - مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران كرمانشاه از وجود يك هزار و727 آزاده در استان خبر داد و گفت: 42 هزار آزاده در كشور وجود دارد كه از اين لحاظ كرمانشاه رتبه دهم را داراست.

به گزارش خبرنگار ايرنا حجت الاسلام هادي عسگري روز شنبه در نشستي خبري اظهار كرد: 26 مرداد سالروز ورود اولين گروه آزادگان به ميهن از طريق مرز خسروي است و به همين دليل برنامه هاي متعددي براي گراميداشت اين روز در نظر گرفته شده است.
وي ادامه داد: از سال 90 به بعد كه اولين همايش ملي ورود آزادگان به ميهن در كرمانشاه برگزار شد همه ساله برنامه تجليل از آزادگان را برگزار كرده ايم و امسال نيز قرار است اين آيين دوشنبه هفته جاري از ساعت 17 در اداره كل بنياد شهيد استان برگزار شود.
حجت الاسلام عسگري يادآور شد: در اين مراسم جشن كه آزادگان با خانواده هايشان حضور خواهند داشت از تعدادي از آنها تجليل خواهد شد.
مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران كرمانشاه در ادامه برگزاري مراسم تجليل از خانواده هاي شهداي غريب را يكي ديگر از برنامه هاي شاخص اين اداره كل به مناسبت ورود آزادگان به خاك ميهن عنوان كرد و گفت: در كرمانشاه 30 شهيد غريب كه در زندان هاي رژيم بعثي به شهادت رسيده اند وجود دارد كه از خانواده هايشان تجليل خواهد شد.
وي خاطرنشان كرد: اين مراسم ساعت 10 و 30 دقيقه صبح روز سه شنبه 27 مرداد در سالن همايش هاي بنياد شهيد كرمانشاه برگزار مي شود.
حجت الاسلام عسگري تجليل از آزادگان با سابقه 10 سال اسارت در دانشگاه آزاد، ديدار و سركشي از آزادگان و خانواده هاي آنان و برگزاري مراسم شب خاطره در حوزه هنري استان را از ديگر برنامه هاي پيش بيني شده به مناسبت ورود اولين گروه آزادگان به كشور عنوان كرد.
وي در پايان آزادگان را مظهر صبر و استقامت معرفي و با تاكيد بر اينكه 90 درصد آزادگان كشور پس از مجروح شدن به اسارت دشمن درآمدند گفت: تحمل و بردباري آنان در زندان هاي بعثي تعجب همگان را برانگيخته بود تا جايي كه يكي از مقامات صليب سرخ، از اسراي ايراني به عنوان با روحيه ترين اسراي جنگي در جهان ياد كرد.
26 مرداد 69 اولين گروه آزادگان ايراني پس از سال‌ها اسارت در زندان‌هاي رژيم بعث عراق از طريق مرز خسروي در استان كرمانشاه وارد خاك ميهن شدند.
7458/8066