۲ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۴۵
کد خبر: 81731821
T T
۰ نفر
طرح اتلاف سگ هاي ولگرد بصورت مستمر در سنندج اجرا مي شود

سنندج- ايرنا- معاون خدمات شهري شهرداري سنندج از اجراي طرح اتلاف سگ هاي ولگرد بصورت مستمر و بدون وقفه در سطح شهر و نواحي منفصل خبر داد.

آرش رخزادي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بر اساس بند 15 ماده 55 قانون شهرداري و بند 31 ماده 10 اساسنامه سازمان دهياري، جلوگيري از شيوع امراض ساريه انساني و حيواني و جمع آوري حيوانات بدون صاحب و دفع حيوانات مزاحم، مريض و ولگرد از وظايف شهرداري و دهياري ها است كه اين امر در مناطق شهري و نواحي منفصل براي افزايش كارايي بايد با هماهنگي هر دو ارگان انجام گيرد.
وي علل ازدياد جمعيت سگ هاي ولگرد در سطح شهر را مواردي از قبيل افزايش حواشي شهر و اتصال شهر به روستاهاي همجوار، رهاسازي سگ ها در روستاها و هجوم سگ ها به شهرها، عدم اجراي طرح اتلاف سگ هاي ولگرد توسط دهياري ها در روستاهاي اطراف و عدم اختصاص اعتبار لازم جهت اجراي طرح اتلاف يا زنده گيري عنوان كرد.
معاون خدمات شهري شهرداري سنندج در ادامه با اشاره به آمار اتلاف سگ هاي ولگرد در سال گذشته اظهار كرد: سال گذشته هزار و 268 قلاده و امسال نيز تا كنون 610 قلاده در سطح شهر معدوم شده است.
به گفته وي هر دو شب يكبار به صورت مستمر و روتين اجراي طرح اتلاف سگ هاي ولگرد توسط اكيپ ويژه با نظارت ارگان هاي مرتبط انجام مي شود.
وي در رابطه با روش زنده گيري نيز گفت: روش زنده گيري سگ ها علاوه بر طولاني بودن و سخت بودن در اجراي آن، نيازمند اعتباري ويژه است چون حداقل بايد تيمي به استخدام درآيد و يا به صورت پيمانكاري با شهرداري وارد قرارداد شوند كه اين امر باعث افزايش هزينه ها خواهد شد.
رخزادي بيان كرد: شهرداري براي اجراي طرح زنده گيري سگ هاي ولگرد نسبت به تعيين پيمانكار اقدام كرده و مكاتبات لازم براي تامين اعتبار و تصويب اين طرح را به شوراي شهر و استانداري ارسال كرده است.
وي با بيان اينكه مهمترين راه حل كاهش جمعيت سگ ها در محدوده شهري كه بارها از سوي حاميان حيوانات بيان شده ايجاد محدوديت در شرايط زندگي سگ ها است، افزود: بزرگترين محدوديت همان قطع منابع غذايي سگ ها ( انواع پسماندهاي شهري ) است و اين امر مهم تنها با همكاري شهروندان و آن هم با استقرار پسماندها در يك نوبت در شبانه روز و در زماني خاص ( ساعت 11 شب ) فراهم مي شود.ك/3
7348/6108