۲ شهریور ۱۳۹۴، ۱۴:۵۲
کد خبر: 81732152
T T
۰ نفر
مراكز گردشگری تبریز نقش چاه های نفت را دارند

تبریز- ایرنا- سرپرست سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز گفت: مراكز و ظرفیت های گردشگری تبریز قابلیت های اقتصادی بالایی دارند و در صورت توجه می توانند نقش چاه های نفت را ایفا كنند و منابع درآمدی مهمی برای مردم این شهر تاریخی باشند.

رضا خلیلی روز دوشنبه با حضور در ایرنای مركز آذربایجان شرقی افزود: درآمد حاصل از فعالیت بخش گردشگری تبریز می تواند جایگزین درآمدهای نفتی شود و توسعه اقتصادی منطقه را به ارمغان بیاورد.
وی گفت: تبریز دارای ابنیه ها و مراكز گردشگری و طبیعی كم نظیر است، اما توسعه روزافزون صنعت گردشگری در این شهر نیازمند توسعه زیرساخت های گردشگری از جمله اقامتگاه های بین المللی است.
وی افزود: خانه های متعدد تاریخی در تبریز پس از ثبت ملی می توانند ظرفیتی مضاعف برای اسكان گردشگران خارجی با جذابیتی بی نظیر باشند و درآمدهای چشمگیری را به بار بیاورند.
وی گفت: سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز با تولید محتوا از مراكز گردشگری این شهر به زبان های مختلف دنیا در فضای مجازی، برای حضور حداكثری گردشگران خارجی برنامه ریزی می كند.
وی اظهار داشت: این سازمان منتظر ورود اتفاقی گردشگران خارجی نبوده و با شركت در نمایشگاه های بین المللی در تلاش برای معرفی روزافزون ظرفیت های گردشگری تبریز است.
خلیلی افزود: در همین راستا در حال برقراری ارتباط با راهنمایان ایرانی تورهای خارجی هستیم تا تورهای بین المللی به مقصد ایران را به تبریز سوق دهند.
به گفته وی به زودی نرم افزار گردشگری تبریز به زبان انگلیسی در پهنه گوشی تلفن همراه رونمایی می شود و امكان معرفی بیشتر تبریز را به گردشگران خارجی فراهم می سازد.
وی همچنین به بیانات رییس جمهوری در سفر استانی به تبریز اشاره و تشریح كرد: این سخنان افق روشنی پیش روی صنعت گردشگری تبریز قرار داده و در سال 2016 این شهر به عنوان شهر خلاق و نمونه گردشگری در عرصه بین المللی مطرح می شود.
تبریز در طول تاریخ، دوره های طلایی متعددی همچون دوران پایتختی و شكوفایی تجاری، اقتصادی، هنری، اجتماعی و فرهنگی را پشت سر گذاشته و در زمان حاضر نیز آثار كم نظیر مكتب تبریز در عرصه هنر، زینت بخش موزه های جهان است.
تاریخ تبریز مملو از ادبا، علما، شعرا و شخصیت های برجسته ای همچون علامه طباطبایی، علامه امینی و علامه جعفری بوده كه بخشی از آن تاریخ در مقبره الشعرای تبریز تجلی می یابد ؛ مقبره ای كه خاقانی ها، همام ها، قطران ها و شهریار شیرین سخن و دهها ادیب مشهور تاریخ ایران اسلامی در آن مكان مقدس آرام گرفته اند.
2340/518