۳ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۵۹
کد خبر: 81733567
T T
۰ نفر

انصارالله: منصور هادی نماینده هیچ طرفی در یمن نیست

۳ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۵۹
کد خبر: 81733567
انصارالله: منصور هادی نماینده هیچ طرفی در یمن نیست

تهران - ایرنا - محمد البخیتی عضوی شورای سیاسی جنبش مردمی انصارالله گفت كه عبد ربه منصور هادی نماینده هیچ طرفی در یمن نیست.

وی در گفت و گو با شبكه خبری المیادین اظهار داشت، خواسته ها و شرایط مقامات سعودی خواسته یمنی ها نیست.
المیادین در ادامه این گزارش افزود، دیدارها بین اسماعیل ولد الشیخ احمد با هیات انصارالله ادامه دارد و دو طرف در باره امكان تدوین پیش نویسی برای حل و فصل بحران به خصوص بعد از تاكید هادی بر شروط گذشته برای توقف جنگ و مخالفت جنبش انصارالله با آن ، گفت و گو می كنند.
نصرالدین عامر عضو هیات اطلاع رسانی انصارالله به المیادین گفت: ولد شیخ احمد هنوز نسبت به شرایطی كه هادی مطرح كرده متقاعد نشده است.
منصورهادی در دیدار با اسماعیل ولد الشیخ كه برای بررسی و پیگیری گفت وگوهای طرف های یمنی الزام جنبش انصارالله به اجرای قطعنامه 2216 سازمان امنیت را شرط اصلی حل بحران یمن اعلام كرده است.
منصورهادی همچنین عقب نشینی كامل نیروهای جنبش مردمی انصارالله از صنعا پایتخت یمن و دیگر استان ها و خروج علی عبدالله صالح رییس جمهوری سابق یمن از این كشور را جزو شرایطی تعیین كرد كه باید طرف های مقابل حتما آن را بپذیرند تا صلح در یمن برقرار شود.
بنابر این گزارش، رییس جمهوری فراری یمن همه توافقات و پیشنهادهایی كه اخیرا در نشست بین نماینده سازمان ملل در امور این كشور با نمایندگان جنبش انصارالله و علی عبدالله صالح در مسقط صورت گرفت را رد كرد و گفت كه گفت وگوی دو جانبه با جنبش انصارالله و نمایندگان علی عبدالله صالح را نمی پذیرد.
المیادین همچنین گزارش داد: مردم یمن در صنعا در اعتراض به سكوت جهانی در قبال كشتارها در یمن تظاهرات كردند.
عربستان و هم پیمانانش از ششم فروردین سال جاری به بهانه بازگرداندن دولت مستعفی و فراری یمن به قدرت، تجاوز به خاك این كشور و محاصره همه جانبه آن را آغاز كرده اند. در این مدت هزاران غیرنظامی كشته و زخمی شده و وضعیت انسانی در این كشور فقیر عربی وخیم تر از قبل شده است.
عربستان كه با همراهی 9 كشور عربی و حمایت آمریكا عملیات نظامی هوایی و دریایی علیه مردم یمن را از ششم فروردین گذشته آغاز كرده، قصد داشت منصورهادی رییس جمهور مستعفی و فراری یمن را به حكومت در شهر صنعا بازگرداند كه تاكنون به هدف خود نرسیده است.
عربستان تاكنون با همه پیشنهادهای آتش بس ارایه شده از سوی سازمان ملل یا كشورهای میانجی مخالفت كرده و بطور مستمر به بمباران هوایی تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها و انبارهای مواد دارویی و غذایی در شهرهای مختلف یمن مبادرت كرده و هزاران یمنی بی گناه از جمله زنان و كودكان را كشته یا مجروح كرده است.
خاورم**1408**1566
۰ نفر