۴ شهریور ۱۳۹۴، ۹:۵۶
کد خبر: 81734863
T T
۰ نفر
حضور 10 مقام كشوري طي يكسال گذشته به ياسوج، نگاهي ويژه به استان

ياسوج - ايرنا - حضور 10 مقام و مسوول كشوري از جمله وزيران و معاونان رييس جمهوري طي يكسال گذشته به كهگيلويه و بويراحمد حكايت از نگاه ويژه دولت تدبير و اميد به استان است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، حضور محمود گودرزي وزير ورزش و جوانان هشتم ارديبهشت 94 براي افتتاح ورزشگاه 15 هزار نفري آزادي ياسوج و شركت نشست كارگروه ساماندهي امور جوانان كهگيلويه و بويراحمد و ديدار با استاندار اين استان از جمله اين سفرها است.
ورزشگاه 15 هزار نفري آزادي ياسوج پس از هشت سال با تلاش و پيگيري دولت يازدهم به بهره برداري رسيد.
عمليات اجرايي اين ورزشگاه از سال 86 آغاز و اعتباري افزون بر 12 ميليارد ريال نيز براي ساخت آن هزينه شد.
زيربناي اين ورزشگاه حدود 23 هزار مترمربع و داراي 10 خط ويژه دووميداني و جايگاه ويژه خبرنگاران و رختكن بوده و جزو ورزشگاه هاي پيشرفته كشور است.

* محمدباقر نوبخت معاون رييس جمهوري و رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور سوم ارديبهشت 94 در يك سفر دو روزه و با هدف آشنايي با مشكلات، محروميت ها و توانمندي هاي كهگيلويه و بويراحمد وارد گچساران شد و سپس به ياسوج سفر كرد.
اهداف اين سفر شامل بازديد از بافت فرسوده شهر گچساران، شركت در نشست شوراي برنامه ريزي و اشتغال كهگيلويه و بويراحمد، بازديد از چند طرح عمراني در ياسوج شامل پارك جنگلي، بيمارستان 270 تختخوابي، ساختمان جديد استانداري، مجتمع فرهنگي و هنري و پل چهارم بشار و بازديد از منطقه حفاظت شده و پارك ملي دنا بوده است.

* حجت الاسلام و المسلمين سيد محمود علوي وزير اطلاعات 17 خرداد 94 براي شركت در آيين تكريم و معارفه مديران كل پيشين و جديد اداره كل اطلاعات كهگيلويه و بويراحمد و حضور در نشست شوراي اداري اين استان وارد ياسوج شد.

* حجت الاسلام و المسلمين مجيد انصاري معاون پارلماني رييس جمهوري 22 بهمن 93 براي سخنراني در مراسم يوم الله سالروز پيروزي انقلاب اسلامي، شركت در نشست شوراي اداري كهگيلويه و بويراحمد و حضور در همايش انقلاب و نفت در شهر گچساران به ياسوج سفر كرد.

* سورنا ستاري معاون رييس جمهوري و رييس بنياد ملي نخبگان كشور 19 ارديبهشت 94 براي حضور در نخستين كنفرانس دانش آموزي استاندارد، شركت در نشست شوراي تحقيقات تخصصي كهگيلويه و بويراحمد و بازديد از مركز تحقيقات كشاورزي و دانشگاه علوم پزشكي استان به ياسوج سفر كرد.

*سيد حسن قاضي زاده هاشمي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي 27 خرداد 93 با حضور در ديشموك اقدام به جراخي چشم 10 بيمار نيازمند اين منطقه محروم به طور رايگان كرد.

*معصومه ابتكار معاون رييس جمهوري و رييس سازمان حفاظت محيط زيست كشور 12 مرداد 94 براي حضور در مانور اطفاي حريق جنگل ها، شركت در نشست شوراي اداري كهگيلويه و بويراحمد و بررسي وضعيت زيست محيطي اين استان به ياسوج سفر كرد.

*محمود واعظي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات پنجم شهريور 93 براي بازديد از زيرساخت هاي ارتباطات و فناوري اطلاعات كهگيلويه و بويراحمد و شركت در نشست شوراي اداري اين استان براي بررسي مشكلات حوزه مخابرات و ارتباطات به استان سفر كرد.
9 طرح مخابراتي و زيرساختي در حوزه آي تي با اعتباري افزون بر 120 ميليارد ريال به مناسبت گراميداشت هفته دولت و با حضور محمود واعظي وزيرارتباطات و فناوري اطلاعات در كهگيلويه وبويراحمد به بهره برداري رسيد.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات از اتصال بيش از 91 روستاي اين استان به شبكه اينترنت پرسرعت در قالب اجراي اين طرح ها خبر داد و گفت: 68 روستاي اين استان نيز در قالب اجراي طرح هاي زيرساختي به بستر ارتباطي كشور متصل شد.
وي پنج برابر شدن پهناي باند شبكه اينترنتي زيرساخت در كهگلويه وبويراحمد و دو برابر شدن پهناي باند شركت مخابرات را نيز از طرح هاي مهم افتتاحي در اين استان اعلام كرد.
وزيرارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: 40 ميليارد ريال مربوط به هزينه طرح هاي توسعه زيرساخت شبكه مخابراتي و 80 ميليارد ريال نيز هزينه طرح هاي روستايي شده است.
واعظي از نصب و راه اندازي شبكه اينترنت ˈواي فایˈ براي نخستين باردر بيش از 150روستاي كهگيلويه وبويراحمد خبر داد و گفت: با توجه به كوهستاني و سخت گذر بودن اين منطقه ايجاد بسترهاي لازم و تكنولوژي هاي جديد در اين استان امري ضروري است.

*احمد شجاعي رييس سازمان پزشكي قانوني كشور 21 ارديبهشت 94 براي شركت در نخستين كنگره بين المللي خون، بيماري ها و كاربردهاي باليني به ياسوج سفر كرد.
اين كنگره از 21 تا 24 ارديبهشت 94 و با هدف شناخت بيماري هاي خوني، ارتقاي سطح خدمات درماني به بيماران خوني، آشنايي پزشكان با آخرين يافته هاي علمي و راهكارهاي تشخيصي و درماني بيماري هاي خوني در ياسوج برگزار شد.

*رييس بنياد مسكن انقلاب اسلامي و معاون عمران روستايي اين بنياد براي بازديد از بافت فرسوده دوگنبدان و افتتاح طرح هادي چند روستايي به شهرستان گچساران سفر كردند.

*معاون امور باغباني وزيرجهاد كشاورزي نيز با سفر به كهگيلويه وبويراحمد ضمن بازديد از باغهاي اين استان ،با اجراي چند طرح با هدف توسعه باغ هاي اين منطقه در زمينه تامين آب و نيز خريد كارخانه فرآوري زيتون موافقت كرد.
7535/6162/ 6075
۰ نفر