به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، تور علمی یك روزه پارك فناوری پردیس با حضور سرگروه های تالیف كتب درسی، پژوهشگران هیات علمی به همت سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در 20 كیلومتری جاده دماوند برگزار شد تا آنان توانمندی های علمی كشور را از نزدیك ببینند و بتوانند راهكاری برای آشنایی بیشتر دانش آموزان از بسته های آموزشی در كتب درسی بگنجانند.
این تور علمی با هدف آشنایی با واحدهای تحقیقاتی مستقل و یا وابسته به سازمان ها و صنایع دانش بنیان و آشنایی با فعالیت های این مركز و نقش آن در توسعه كشور و نحوه تجاری سازی ایده های نو برگزار شد.
محمدی رییس اداره روابط عمومی سازمان آموزش و پژوهش آموزش و پرورش این بازدید را گام نخست برای ایجاد ارتباطی بین سازمان پژوهش و شركت های دانش بنیان توصیف كرد.
وی گفت: به دنبال ارتباطات متقابل و پیوسته و نوعی تعامل بین پارك فناوری و آموزش و پرورش هستیم .
امیر رضا خالقیان مدیر عامل پارك علم و فناوری با اشاره به اینكه بهشت فناوری منطقه با رویكرد فرابخشی در 20 كیلومتری جاده دماوند است گفت:230 شركت در این پارك مشغول فعالیت هستند و مركز رشدی است كه دولت حمایت می كند تا ایده تبدیل به تولید شود.
خالقیان با اشاره به اینكه پارك فناوری پردیس ملی است افزود: عملكرد پارك در سطح ملی و منطقه ای تكمیل حلقه های مفقوده تجاری سازی ، بهره برداری از فرصت های همكاری بین الملی از اهداف است.
وی در ادامه با اشاره به مجموعه فن آموز گفت: در بخش فن آموز تلاش می شود تا آنچه دانش آموزان در كتاب ها خوانده اند را بتوانند به صورت علمی نشان بدهند.
در ادامه سرگروه های تالیف كتب درسی از نمایشگاه دستاوردهای موجود در این پارك بازدید كردند.
پارك های علم و فناوری از طریق مراكز رشد، سازمانهای نوآور را تقویت كرده و فرایندهای زایشی را تسهیل میكند. پارك علم و فناوری محیطی است كه در آن واحدهای تحقیقاتی مستقل و یا وابسته به سازمان ها و صنایع، مجتمع شده و زیر پوشش و حمایت قرار می گیرند تا به خلاقیت و شكوفایی دست یافته و به تجاری سازی ایده ها با تولید محصولات خود بپردازند.
تعمیق ارتباط بین دانشگاه ها، سازمان های تحقیقاتی، واحدهای تولیدی و مراكز تصمیم گیری دولتی در جهت توسعه فناوری و علوم كاربردی، از جمله اهداف ایجاد و توسعه پارك های علم و فناوری اعلام شده است.
در این بازدید سرگروه های تالیف كتاب های درسی با زیرساخت های فناوری و شركت های دانش بنیان دیگر استان ها و وضعیت تولید ثروت از دانش آشنا شدند.
كوروش امیری نیا معاون متوسطه تالیف كتاب های درسی ابتدایی و متوسطه در گفت وگو با ایرنا افزود: این آشنایی و شناخت موجب تقویت هویت ملی و همچنین افزایش روحیه خود باوری در كارشناسان و نهایتا انتقال آن به فراگیران از طریق بسته های آموزشی می شود.
فراهنگ**9338**1569
تهران-ایرنا-اعضای هیات علمی سرگروه های درسی و كارشناسان دفاتر تالیف سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در تور علمی یك روزه پارك فناوری با نحوه تجاری سازی ایده های نو دانش آموزان آشنا شدند.