۱۶ اسفند ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 8173696
T T
۰ نفر
محقق صهیونیست : بسیاری از جوانان اسراییلی مایلند اسراییل را ترک کنند .....................................................................
بیروت، خبرگزاری جمهوری اسلامی 16/12/86 خارجی.سیاسی.رژیم صهیونیستی.
یک محقق صهیونیست در دانشگاه عبری رژیم صهیونیستی می گوید بسیاری از جوانان اسراییلی مایلند اسراییل را ترک کنند.
به گزارش ایرنا از بیروت ، به نقل از منابع خبری رژیم صهیونیستی ،"ایلی لشم " در یک نظر سنجی که برای آژانس بین المللی یهود انجام داده به این نتیجه رسیده است.
براساس نتایج این نظر سنجی ، از میان 87 درصد جوانان یهودی در روسیه که مایل به مهاجرت هستند ، تنها درصد کمی مایل به سفر به اسراییل بوده و 51 درصد از آنان رفتن به اسراییل را به شکل قاطع رد کرده اند.
آژانس بین المللی یهود هرسال تلاش می کند با هزینه خود ،جوانان 17 تا 30 ساله یهودی را از سراسر جهان برای دیدار از سرزمین های اشغالی تشویق کند.
روزنامه ی صهیونیستی یدیعوت آحرونوت نیز اواسط امسال با اعلام نتایج یک نظرسنجی اعلام کرد ، 68 درصد از جوانان در اسراییل ، اوضاع را برای زندگی خود مناسب نمی دانند.
بر اساس گزارش این روزنامه بسیاری از جوانان در این نظر سنجی بر این باور بوده اند که رژیم صهیونیستی در حل مشکلات اقتصادی ناتوان است و 71 درصد نیز از اوضاع اقتصادی اسراییل ابراز نگرانی کرده اند.
وزیرآموزش عالی رژیم صهیونیستی نیز درباره نتایج این نظر سنجی گفته بود ما در زمانی زندگی می کنیم که اسراییل در معرض انتقاد قرار دارد و عجیب نیست که جوانان از اسراییل احساس سرخوردگی کنند.
یک گزارش نیز که در داخل رژیم صهیونیستی با عنوان " بدون شرم ، اسراییل را ترک می کنند منتشر شده ، حاکی از افزایش خروج یهودیان از فلسطین اشغالی و سکونت آنان در استرالیا، آمریکا، کانادا و برخی کشورهای دیگر است.
این گزارش می گوید هر روز تعداد بیشتری از نخبگان و دانش آموختگان عالی از سرزمین های اشغالی خارج و در کشورهای دیگر ساکن می شوند و شهرک نشینان اسراییلی بطور روزمره در محافل مختلف مردمی ، از مهاجرت یهودیان سرخورده به غرب سخن می گویند.
در همین پیوند " یسراییل اومان " برنده صهیونیست جایزه نوبل در اقتصاد نیز پیش از این نسبت به ادامه ی بقای " اسراییل " در دراز مدت ابراز تردید کرده و گفته است بسیاری ازیهودیان نمی دانند برای چه در اسراییل هستند و متوجه این واقعیت شده اند که اسراییل تنها مکان برای سکونت آنها نیست.
خاورم 2083 ** 2082 ** 265 شماره 208 ساعت 21:30 تمام
۰ نفر