۷ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۲۷
کد خبر: 81738796
T T
۰ نفر
بهره برداری از طرح های بهسازی مسكن و توسعه روستایی بنیاد مسكن فارس

شیراز - ایرنا - مدیر كل بنیاد مسكن استان فارس اظهار داشت : در هفته دولت امسال بهره برداری از 922 واحد مسكن مهر كه در شهر صدرا شیراز و شهرهای زیر 25 هزار نفر استان فارس احداث شده آغاز شد.

مهندس عطاالله زمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و با هنر و هفته دولت افزود: مسكن مهر در این مناطق به صورت خود مالكی احداث شده و این واحد های مسكونی با بهره گیری از امكانات و تسهیلات مسكن مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و با همكاری بنیاد مسكن انقلاب اسلامی فارس ایجاد شده است .
مدیر كل بنیاد مسكن انقلاب اسلامی استان فارس گفت : برای احداث واحد های یاد شده از 184 میلیارد و 400 میلیون ریال تسهیلات بانكی و 645 میلیارد و 400 میلیون ریال خودیاری مالكان استفاده شده است .
زمانی افزود: پروژه های یاد شده در شهرهای زیر 25 هزار نفر استان فارس و شهر صدرا در سال 1393 آغاز شد و اكنون با بهره برداری از آن 922 خانوار از خدمات آن برخوردار شدند .
به گفته مدیركل بنیاد مسكن فارس واحدهای یاد شده در شهرهای آباده ، استهبان ، اقلید ، پاسارگاد ، جهرم ، خرامه ، داراب ، رستم ، زرین دشت ، سروستان ، صدرا ، فراشبند ، قیر ، كوار ، لارستان ، مرودشت و مهر احداث شده است .
مدیر كل بنیاد مسكن فارس همچنین گفت: احداث و بهره برداری از 32 طرح هادی روستایی در مناطق مختلف استان فارس با صرف 52 میلیارد ریال اعتبار اجرا شده است .
زمانی افزود: دراین هفته همچنین با مشاركت اداره كل ثبت اسناد و املاك استان فارس چهار هزار سند روستایی و شهری صادر شده و به متقاضیان تحویل شده است .
وی همچنین از اجرای طرح های بهسازی مسكن روستایی در قالب طرح های ویژه نام برد كه 9 هزار و 12 واحد بهسازی و مقاوم سازی شده در سالهای قبل احداث و افتتاح شده است.
زمانی گفت : برای مقاوم سازی این واحد های مسكونی 150 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می شود .
6113 /1876