۸ شهریور ۱۳۹۴، ۱۴:۳۹
کد خبر: 81740688
T T
۰ نفر
معاون استاندار خوزستان: اختيارات پروژه مسكن مهر به شوراي مسكن خوزستان تفويض شود

اهواز- ايرنا- معاون هماهنگي امور عمراني استاندار خوزستان، تفويض اختيار مسكن مهر را به شوراي مسكن اين استان خواستار شد.

احمد سياحي روز يكشنبه در گفت وگو با ايرنا، با اشاره به مشكلات مسكن مهر در خوزستان اظهار كرد: براي حل مشكلات اين پروژه لازم است وزارت مسكن تنها متولي نباشد و اختيار تصميم گيري درباره آن به شوراي مسكن خوزستان واگذار شود كه دراين رابطه با مركز مكاتبه كرده ايم.
وي افزود: در خوزستان 38 هزار و 598 واحد مسكن مهر به بهره برداري رسيده كه از اين تعداد 32 هزار و 144 واحد به متقاضيان تحويل داده شده است.
سياحي گفت: مسكن مهر خوزستان با مشكلاتي چون تكميل زيرساخت ها و ناتواني اعضا در تامين سهم آورده و تمايل نداشتن برخي شهروندان به سكونت در واحدهاي مسكن مهر و شهرهاي جديد روبه روست كه در صورت تفويض اختيار به شوراي مسكن خوزستان مي توان اين مشكلات را بهتر پيگيري كرد.
وي با اشاره به اينكه در كلان شهر اهواز پروژه مسكن مهر در شهرهاي جديد شيرين شهر و رامين اجرا شده، اضافه كرد: اگر رويكرد در شيرين شهر تغيير نكند شاهد سرريز جمعيت در آنها نخواهيم بود و در اين شهر جديد بايد براي اجراي زيرساخت ها اهتمام جدي صورت گيرد.
به گفته وي، اجراي برق، آب و فضاي سبز در شيرين شهر به صورت جدي در حال پيگيري است.
سياحي اظهار كرد: در شهر جديد رامين نيز اجرا و افتتاح 310 واحد مسكوني در دستور كار است و پيش بيني مي شود كه با استقرار باغ ويلاهاي مديران در اين شهر جاذبه ايجاد شود.
وي با اشاره به نقص زيرساخت ها در طرح مسكن مهر تاكيد كرد: بر اساس برآورد دو سال پيش پنج هزار و 300 ميليارد ريال اعتبار براي تكميل و اجراي زيرساخت هاي مسكن مهر خوزستان نياز بود.
معاون استاندار خوزستان گفت: مسكن مهر شهر الوان (عبدالخان) هيچ متقاضي نداشته و مردم به دليل مسايل فرهنگي و عادت به سكونت در خانه هاي بزرگ و ويلايي تمايلي به سكونت در آپارتمان هاي كم مساحت ندارند.
بيش از 100 هزار واحد مسكن مهر در شهرهاي بيش از 25 هزار نفر، كمتر از 25 هزار نفر و شهرهاي جديد خوزستان وجود دارد كه برخي آنها تكميل و برخي نيز در دست ساخت است. حدود 75 درصد از اين واحدهاي مسكوني توسط دولت و بقيه خود مالك هستند. 10 هزار متقاضي مسكن مهر در خوزستان تاكنون انصراف داده اند.
در شهر الوان 240 واحد با عنوان مسكن مهر ساخته شده است.
7151/6037