۱۰ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۱۲
کد خبر: 81743277
T T
۰ نفر
امضاي تفاهم نامه همكاري پارك زيست فناوري خليج فارس و دانشگاه پيام نور قشم

قشم- ايرنا- پارك زيست فناوري خليج فارس با دانشگاه پيام نور واحد بين الملل قشم، با هدف گسترش توان استاني و ملي درحل مشكلات و معضلات علمي، پژوهشي و صنعتي و نيل به خودكفايي ملي تفاهم نامه همكاري امضا كردند.

رييس پارك زيست فناوري خليج فارس روز سه شنبه در حاشيه امضاي اين توافقنامه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، افزود: استفاده از شبكه آزمايشگاهي و كارگاهي پارك زيست فناوري خليج فارس و دانشگاه پيام نور قشم از جمله اهداف و موضوعات مورد هدف در اين تفاهم نامه است.
سيد محمود رضا آقاميري افزود: بر اين اساس استفاده از آزمايشگاه هاي موجود در پارك زيست فناوري براي دانشجويان تحصيلات تكميلي مرتبط با بيوتكنولوژي، زيست دريا، تكثير و پرورش آبزيان و همچنين آزمايشگاه دانشگاه پيام نور فراهم مي شود.
وي ادامه داد: هچنين دانشجويان مي توانند از تجهيزات با فناوري هاي پيشرفته، امكان ساخت قطعه خاص، خدمات فناوري اطلاعات و ارتباطات، آناليز نمونه، تهيه نمونه خاص و سردخانه اين دو مركز استفاده كنند.
آقاميري استفاده از ديگر توانمندي هاي دانشگاه پيام نور همچون سايت كتابخانه،‌ كارگاه كامپيوتر با يكصد دستگاه رايانه، كلاس آموزشي و كافي نت را فرصتي در جهت جلوگيري از افزايش هزينه ها و هم افزايي بين دستگاه هاي علمي ارزيابي كرد.
وي ارايه سمينارها، دوره هاي تخصصي، برپايي كارگاه هاي آموزشي كوتاه مدت و بين المللي، استفاده متقابل از كتابخانه ها و فيلم هاي تخصصي، بازديدهاي علمي براي دانشجويان، راه اندازي، تكميل و تجهيز مراكز آموزشي و پژوهشي را از جمله خدمات مشاوره اي و كارشناسي اين تفاهم نامه عنوان كرد.
رييس پارك زيست فناوري خليج فارس در خصوص تعهدات دانشگاه پيام نور قشم نيز گفت: بر اساس اين تفاهم نامه عناوين تحقيقاتي پيشنهادي و توافق شده با پارك در اولويت قرار مي گيرد.
آقاميري اضافه كرد: بهره گيري از توانايي هاي پارك به منظور اجراي فعاليت هاي مشترك، تلاش در جهت برآورد كردن نيازهاي آموزشي و پژوهشي پارك و تامين اساتيد مورد نياز، توافق به منظور راه اندازي، تكميل و بهره برداري از مراكز آموزشي، ‌تحقيقاتي و خدمات اطلاع رساني مورد نياز پارك از جمله مهمترين بندهاي اين توافق است.
وي بررسي پيشنهادهاي برگزاري دوره هاي آموزشي و اعلام نتيجه به دانشگاه، تهيه مستمر عناون تحقيقاتي مورد نياز پارك و ارسال آن ها به دانشگاه، بررسي طرح هاي تحقيقاتي پيشنهادي دانشگاه و اعلام نتايج، تجهيز و راه اندازي آزمايشگاه ها، كارگاه ها و مراكز تحقيقاتي در دانشگاه به منظور بهره برداري مشترك، به رسمت شناختن حقوق مادي و معنوي دانشگاه در فعاليت هاي مشترك، پشتيباني از سمينارها، ‌كنفرانس ها و كارگاه هاي تخصصي علمي و جذب دانش فني دانشجويان در قالب شركت اي دانش بنيان و حمايت از ايجاد و توسعه فعاليت هاي تحقيقاتي و مهندسي نوآور با هدف توسعه فناوري و كارآفريني را از جمله تعهدات پارك زيست فناوري خليج فارس برشمرد.
پارك زيست فناوري خليج فارس، پس از دستور رهبر معظم انقلاب و در سال 1388 در قشم با هدف كمك به شركت هاي دانش بنيان و تجاري سازي علم در اين جزيره آغاز به كار كرد.
2090/ 6048