۱۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۳:۲۷
کد خبر: 81745220
T T
۰ نفر
معاون استاندار : بوستانها شادي و طراوت را به شهروندان هديه مي دهد

يزد - ايرنا - معاون هماهنگي امور عمراني استاندار يزد با اشاره به اينكه بوستان ها نقش مهمي در طراوت و شادابي ساكنان شهر و جامعه دارد ، گفت : اين اماكن به عنوان محلي براي ورزش و استراحت خانواده ها استفاده شده و شادي و طراوت را به شهروندان هديه مي دهد.

به گزارش ايرنا، سيد محمد رضا سيد حسيني روز چهارشنبه در آيين افتتاحيه بوستانهاي آلاله ها و سقاي محلات رحمت اباد و نجف آباد شهر حميديا يزد ، افزود : بوستان و فضاي سبز هاي درون محله اي جهت رفاه حال شهروندان و توسعه فضاهاي تفريحي ايجاد مي شود .
وي با اشاره به اينكه شهرداري حميديا رتبه نخست شهرداري هاي استان را در زمينه نگهداري و احداث پارك دارد ، گفت : امروز نيز دو بوستان و پارك با هزينه اي بالغ بر 52 ميليارد ريال به بهره برداري مي رسد كه به مجموعه فضاهاي عمومي شهرستان يزد اضافه خواهد شد .
اين مسوول اظهار اميدواري كرد ، ديگر شهرداريهاي استان نيز در اين مسير گام بردارند و شاهد افتتاح اين گونه مكان ها در سطح شهر باشيم چون نياز خانواده ها و بويژه جوانان و نوجوانان در زندگي صنعتي كنوني به چنين فضاهايي بسيار زياد است.
سيد حسيني خاطرنشان كرد : هدف اصلي از احداث بوستان هاي درون محله اي فراهم شدن مكاني براي گذراندن اوقات فراغت شهروندان است و با توجه به اينكه استان و بويژه شهر يزد يكي از قطب هاي صنعتي كشور است لذا در راستاي ايجاد نشاط و طروات اجتماعي بايد تلاش بيشتري توسط دستگاههاي خدمت رسان و بويژه شهرداري ها صورت گيرد .
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار يزد اعلام كرد : با توجه به اينكه يزدي ها همواره به مهمان نوازي و نجابت شهره بوده و هستند لذا ايجاد اين بوستانها نقش مهمي در پذيرايي از گردشگران و مسافران عبوري دارد و آنها نيز مي توانند از اين فضاها براي استراحت كوتاه مدت و ادامه سفرشان استفاده كنند.
شهردار حميديا نيز در اين مراسم گفت : ايجاد فضاي سبز و بويژه بوستانهاي درون محله اي يكي از برنامه هاي مهم اين شهرداري در سال جاري است كه بوستانهاي سقا و آلاله ها نيز در اين مراسم به بهره برداري مي رسد.
سيد علي ميرنژاد افزود : در ساخت اين دو بوستان تمام جوانب در نظر گرفته شده و آب شرب و فضاي سبز نيز جدا سازي شده و از طريق ابياري قطره اي تمام فضاي سبز ايجاد شده آبياري مي شود و براي اولين بار دوربين هاي مدار بسته در اين بوستان نصب شده كه جهت رفاه حال شهروندان و جلوگيري از هر گونه مزاحمت براي مردم اقدامات لازم انجام خواهد شد.
شهردار حميديا گفت: در سال جاري و جنب مجتمع فرهنگي امام علي ع رحمت آباد، يك منزل و باغ قديمي مربوط به اواخر دوره قاجار به مبلغ 21 ميليارد ريال خريداري شد و بهبود نورپردازي ، ايجاد تاسيسات و همچنين وسايل تفريحي و ورزشي در پارك ها ، ايجاد روشنايي خيابان ها و معابر سطح شهر ، ايجاد آبشار مصنوعي ، تعويض آب نما و ... برخي ديگر از اقدامات انجام شده شهرداري حميديا است.
در اين مراسم كه با حضور خادمي مديركل دفتر امور شهري و شوراهاي استانداري ،شاكري معاون عمراني فرماندار و جمعي از اعضاي شوراي اسلامي شهر حميديا برگزار شد از سه بوستان محلات نجف آباد و رحمت اباد بهره برداري شد و مسئولان از مجتمع فرهنگي امام علي و بوستان ولايت حميديا بازديد كردند.
7537/8068