۱۲ شهریور ۱۳۹۴، ۱۶:۴۷
کد خبر: 81746650
T T
۰ نفر
تاكنون هشت هزار و 200 میلیارد تومان مطالبات گندمكاران پرداخت شده است

سمنان - ایرنا - وزیر جهادكشاورزی گفت: تاكنون هشت هزار و 200 میلیارد تومان از مطالبات گندمكاران در سال زراعی جاری پرداخت شده است.

محمود حجتی روز پنجشنبه در بازدید از چند پروژه در گرمسار استان سمنان از پرداخت باقی مطالبات گندمكاران در هفته آینده خبر داد و افزود: برای پرداخت مطالبات گندمكاران كشور 9 هزار و 200 میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود.
وی ادامه داد: هزار میلیارد ریال مطالبات گندمكاران بابت خرید تضمینی گندم، هفته آینده پرداخت می شود.
وی اضافه كرد: امسال هشت میلیون تن گندم از كشاورزان خریداری شد كه نسبت به سال زراعی گذشته، یك میلیون و 300 هزار تن و نسبت به سال زراعی پیش از آن در سال 92، سه میلیون و 300 هزار تن افزایش برداشت دارد.
حجتی در مورد پرداخت مطالبات جوكاران نیز گفت: 80 درصد از مطالبات جوكاران كشور پرداخت شده است و 20 درصد باقیمانده، با همكاری شركت های مباشر، پرداخت می شود.
وی توانمندسازی تولید و توجه به صنایع تبدیلی، غذایی و فرآوری را از سیاست های این وزارتخانه عنوان كرد و گفت: پس از جلسه هیات دولت با رهبری، این موارد با جدیت بیشتری پیگیری می شود و كشاورزان نیز باید به صورت فردی یا ایجاد تشكل های جمعی محصولات خود را در بازارهای داخلی و خارجی عرضه كنند.
وزیر جهاد كشاورزی در سفر یكروزه به استان سمنان از مزرعه پرورش شترمرغ مولد و یك كشتارگاه طیور در ایوانكی و سیلوی 100 هزار تنی گرمسار بازدید كرد.
7340/6103/ 1257
۰ نفر