۱۴ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۳۱
کد خبر: 81747923
T T
۰ نفر
اختصاص یك هزار میلیارد تومان برای ایجاد فرصت های شغلی

ساری - ایرنا- معاون توسعه كارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی، از اختصاص یك هزار میلیارد تومان برای ایجاد فرصت های جدید اشتغال زایی در قالب تعاونی های كوچك خبر داد.

حسن طایی شامگاه جمعه در آمل به خبرنگار ایرنا گفت: این تسهیلات از محل صندوق كارآفرینی امید برای حمایت و توسعه كسب وكارهای خرد و كوچك به متقاضیان واجد شرایط اختصاص می یابد.
وی افزود: پیش بینی می شود با اختصاص این میزان اعتبار تا پایان امسال حداقل برای 100هزار نفر در قالب تعاونی های كوچك با تسهیلات صندوق كارآفرینی امید شغل ایجاد شود.
معاون توسعه كارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی تصریح كرد: تمام فعالیت ها و تعاونی های كوچك در حوزه های كشاورزی، زراعت وباغبانی، صنایع دستی، دام و طیور جزو صنایع كوچك تعاونی های تولیدی است.
طایی تصریح كرد: متقاضیان به خصوص دانش آموختگان دانشگاه ها با ارائه طرح های تجاری توجیه دار و درخواست تسهیلات از ادارات تعاون كار ورفاه اجتماعی و یا صندوق های كارآفرینی امید در شهرستانها می توانند از تسهیلات پیش بینی شده بهره مند شوند.
وی اضافه كرد: همه متقاضیان تسهیلات این بخش باید توجه داشته باشند كه رویكرد این بخش دانش محوری وتعاونی های دانش بنیان است.
وی ادامه داد: این تعاونی ها برای كسب و كار با تولید و ارائه محصولات نو باكیفیت بالا و قیمت پایین و قابل رقابت با تولیدات داخل وخارج شكل گرفته اند.
معاون توسعه كارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی یادآورشد: تاكید ما براین هست كه مشاغل جدید دراین بخش در قالب خوشه ها وشبكه ها وبرندهای خاصی شكل بگیرند كه درعرصه بازار رقابت بتوانند داوم بیاورند.
طایی ادامه داد: باید با افزایش تولید، آمار بیكاری را در كشور كاهش دهیم و در مسیر چشم انداز توسعه حركت كنیم.ك/3
7327/6097/1042
۰ نفر