۱۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۵۲
کد خبر: 81754751
T T
۰ نفر

آيين بزرگداشت شهيد آيت الله مدني در همدان برگزار شد

۱۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۵۲
کد خبر: 81754751
آيين بزرگداشت شهيد آيت الله مدني در همدان برگزار شد

همدان - ايرنا - آيين بزرگداشت سالروز شهادت شهيد محراب آيت الله مدني روز پنجشنبه با حضور نماينده ولي فقيه در استان ، استاندار همدان و جمعي از مسوولان در بيت آيت الله مدني برگزار شد.

مديركل بنياد شهيد و امورايثارگران استان همدان در اين آيين گفت: علما و دانشمندان نقش اساسي در هدايت جامعه در طول تاريخ ايفا كردند و اين علما در بصيرت و ارتقا خون شهدا بسيار موثر بودند و هستند.
ناصر عارف افزود: شهدا بصيرت خود را از علما گرفتند و علما مرزداران عقيدتي، فكري و ديني جامعه هستند.
وي نقش علما و دانشمندان را در هدايت و بصيرت جامعه بسيار موثر دانست و گفت: علما در آگاهي بخشي به مردم موثر هستند و به اين دليل هميشه در قلب مردم زنده و جاويدان هستند.
عارف با بيان اينكه آيت الله مدني عالمي مجاهد بود و اين آيين ها در راستاي تجليل از مقام شامخ ايشان انجام گرفته است گفت: بيت آيت الله مدني هميشه كانون انقلابيون بوده و انقلاب در همدان از اين نقطه شروع و هدايت شده است.
وي ادامه داد: براي مرمت و بازسازي بيت شهيد مدني از سوي استانداري همدان يك ميليارد ريال تخصيص يافت و تاكنون براي مرمت اين بيت يك ميليارد و 170 ميليون ريال هزينه شده است.
در اين آيين مسوولان با حضور در بيت آيت الله مدني و اهداي گل به مقام شامخ ايشان اداي احترام كردند.
آيت الله شهيد مدني از سال 42 با استقرار در منطقه دره مرادبيك همدان مبارزات انقلابي را عليه رژيم ستم شاهي، رهبري مي كرد.
تاسيس مسجد مهديه، موسسه قرض الحسنه مهديه، دارالايتام مهديه همدان و درمانگاه مهديه از جمله خدمات ماندگار آيت الله مدني در شهر همدان است.
اين مجاهد نستوه سرانجام در بيستم شهريور 1360 در 68 سالگي پس از اقامه نماز در محراب نماز جمعه تبريز توسط منافقين به مقام رفيع شهادت نايل شد.
2087/6993