۱۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۲۶
کد خبر: 81754798
T T
۰ نفر
استاندار همدان: یادمان شهید آیت الله مدنی ساخته می شود

همدان - ایرنا - استاندار همدان گفت: یادمان شهید آیت الله مدنی باید تا پایان سال جاری ساخته شود.

محمد ناصر نیكبخت روز پنجشنبه در آیین بزرگداشت سالروز شهادت شهید محراب آیت الله مدنی افزود: برای ساخت این یادمان یك میلیارد و 500 میلیون ریال تخصیص می یابد و باید تا پایان سال احداث شود.
وی اضافه كرد: با ساخت این یادمان می توان فكر، راه و اندیشه این عالم ربانی را زنده نگه داشت.
استاندار همدان با بیان اینكه آیت الله مدنی یك فرد فراموش شده در جامعه نیست گفت: راه تفكر و شجاعت این شهید در جامعه همیشه زنده و جاویدان و مورد عنایت مردم است.
نیكبخت با بیان اینكه از بیت آیت الله مدنی باید به گونه ای استفاده كرد كه همیشه پویا و زنده باشد گفت: رسالت بنیاد شهید در این رابطه سنگین است و باید در این مكان نشست های مذهبی و تاثیر گذار برگزار شود.
وی ادامه داد: انتخاب همدان توسط آیت الله مدنی برای سكونت و ارشاد مردم یكی از تصمیم های ارزشمند ایشان بود و مردم همدان نیز شایستگی میزبانی این مرد مجاهد را داشتند و دارند.
استاندار همدان گفت: وظیفه همه این است كه با جان و دل نام این شهید را برای نسل های حال و آینده زنده نگه دارند.
نیكبخت با بیان اینكه امام خمینی (ره) یكی از شاخص ترین انسان های تاریخ است گفت: آیت الله مدنی نیز از تبار امام راحل بود و ماموریت ایشان جامعه سازی و انسان سازی بود و پس از 34 سال هنوز نام، یاد، عظمت و افكار ایشان مورد عنایت و پذیرش مردم است.
استاندار همدان با گرامیداشت شهدای 17 شهریور نیز گفت: شهدا با رشادت و فداكاری خود در 17 شهریور نهال انقلاب را آبیاری كردند و موجب تنومندی نظام جمهوری اسلامی ایران شدند.
شهید مدنی از سال 42 با استقرار در منطقه دره مرادبیك همدان مبارزات انقلابی را علیه رژیم ستم شاهی رهبری می كرد.
تاسیس مسجد مهدیه، موسسه قرض الحسنه مهدیه، دارالایتام مهدیه همدان و درمانگاه مهدیه از جمله خدمات ماندگار آیت الله مدنی در شهر همدان است.
این مجاهد نستوه سرانجام در بیستم شهریور 1360 در 68 سالگی پس از اقامه نماز در محراب نماز جمعه تبریز توسط منافقین به مقام رفیع شهادت نایل شد.
2087/6993