۲۲ شهریور ۱۳۹۴، ۱۳:۲۳
کد خبر: 81757844
T T
۰ نفر
بيست و پنجمين دوره فيلمسازي انجمن سينماي جوانان مهاباد پايان يافت

مهاباد ـ ايرنا ـ رييس انجمن سينماي جوانان مهاباد گفت: بيست و پنجمين دوره فيلمسازي وابسته به اين انجمن با برگزاري دوره هاي ويژه و كسب مهارت هاي لازم شركت كنندگان به كار خود پايان داد.

رحيم بايزيدي روز يكشنبه در گفتگو با خبرنگار ايرنا افزود: در اين دوره كه به مدت هفت ماه برگزار شد ، 15 هنرجوي علاقمند به فراگيري فيلمسازي از شهرستان هاي جنوب آذربايجان غربي حضور داشتند.
وي اضافه كرد: اين دوره از آذرماه سال گذشته آغاز شده بود و هنرجويان دوره پس از شركت در دوره ها و كارگاه هاي آموزشي مختلف در آزمون پايان دوره نيز حضور يافتند.
وي بيان كرد: دوره هاي فيلمسازي شامل آموزش تخصصي فيلمسازي مطابق با جديدترين متدهاي آموزشي بود كه بر اساس سياست هاي جديد آموزشي انجمن سينماي جوانان ايران برگزار شد.
وي اظهار كرد: در اين دوره فيلمسازي انجمن سينماي جوانان ايران ، هنرجويان در مدت هفت ماه و در سه مرحله مهارت هاي لازم فيلمسازي را فرا گرفتند.
وي ادامه داد: هنرجويان در گام اول اين دوره با عنوان 'شناخت سينما' شامل دروس آشنايي با سينما و عكاسي ، در گام دوم با عنوان 'مهارت آموزي' شامل دروس فيلمنامه نويسي ، كارگرداني ، تصويربرداري ، تدوين و صدا و در گام سوم با عنوان 'كارگاهي' شامل كارگاه مستندسازي ، كارگاه فيلم داستاني و كارگاه فيلم تجربه گرا ، آموزش هاي لازم را فرا گرفتند.
بايزيدي افزود: به دانش آموختگان اين دوره از سوي انجمن سينماي جوانان ايران گواهينامه معتبر اهدا مي شود و براي تسهيلات ساخت فيلم نيز مورد حمايت اين انجمن قرار مي گيرند.
رييس انجمن سينماي جوانان مهاباد همچنين گفت: فراخوان دوره جديد اين انجمن نيز منتشر شده و پس از ثبت نام از اعضاي جديد ، كلاس هاي آموزشي دوره جديد در مهرماه سال جاري در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي مهاباد تشكيل مي شود.
وي افزود: شب گذشته آييني به مناسبت روز ملي سينما و جشن دانش آموختگان بيست و پنجمين دوره انجمن سينماي جوانان دفتر مهاباد با حضور جمعي از مسوولان اجرايي و هنرمندان اين شهرستان در آمفي تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي مهاباد برگزار شد و در آن از دانش آموختگان دوره تقدير به عمل آمد.
انجمن سينماي جوانان مهاباد يكي از انجمن هاي 60 گانه سينماي جوانان در ايران است كه از سال 1366 در اين شهرستان راه اندازي شده و هم اكنون داراي 50 نفر عضو فعال از شهرستانهاي جنوب آذربايجان غربي است.
در تقويم رسمي كشورمان 21 شهريور به نام روز ملي سينما نامگذاري شده است.
شهرستان مهاباد با 215 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي واقع شده است.
3020/6185/1905