۲۲ شهریور ۱۳۹۴، ۱۴:۲۹
کد خبر: 81757977
T T
۰ نفر
همكاري هاي جهاد دانشگاهي و سازمان فرهنگ و ارتباطات افزايش مي يابد

تهران - ايرنا - رييس جهاد دانشگاهي افزايش ارتباط اين نهاد با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي را در راستاي عرضه پيشرفت هاي علمي جمهوري اسلامي ايران به جهانيان دانست.

به گزارش روز يكشنبه گروه فرهنگي ايرنا حميدرضا طيبي گفت: جهاد دانشگاهي تاكنون در چند نمايشگاه در خارج از كشور با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي همكاري داشته ولي اين همكاري‌ها ناچيز است و به دنبال آن بوده‌ايم تا ارتباط خود با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي را افزايش دهيم و به اين وسيله بتوانيم پيشرفت‌هاي علمي ايران را بيش از پيش به جهانيان عرضه كنيم.
وي ضمن بازديد از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و نشستي با مديران اين سازمان با معرفي ساختار و موسسات و پژوهشگاه‌ها و رسانه‌هاي جهاد دانشگاهي، هدف اصلي از تاسيس اين نهاد علمي در سال 1359 را توسعه فرهنگ، علم و فناوري در كشور و انجام فعاليت‌هاي آموزشي تخصصي در دانشگاه‌ها عنوان كرد.

* اشتراكات فرهنگي جهاد دانشگاهي و سازمان فرهنگ و ارتباطات
ابوذر ابراهيمي ‌تركمان رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي گفت: با توجه به ظرفيت‌هاي دروني اين سازمان و جهاد دانشگاهي، اين دو نهاد مي‌توانند اشتراكات فرهنگي بسياري با هم داشته باشند و براي استفاده از اين ظرفيت‌ها، رايزنان فرهنگي مي‌توانند با حكم افتخاي جهاد دانشگاهي، رايزنان اين نهاد هم باشند.
اين عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي از ظرفيت و توانمندي رايزنان فرهنگي براي معرفي موسسات جهاد دانشگاهي از جمله پژوهشكده رويان در خارج از كشور و همچنين معرفي دانشجويان متقضي براي بورس شدن توسط جهاد دانشگاهي خبر داد.
ابراهيمي تركمان افزود: بر اساس اساسنامه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي كه به تنفيذ رهبر معظم انقلاب رسيده است، تمامي فعاليت‌هاي فرهنگي ايران در خارج از كشور به صورت انحصاري در اختيار اين سازمان است.
وي برگزاري هفته‌هاي فرهنگي و هفته‌هاي فيلم ايران در خارج، برگزاري نشست‌هاي گفت‌گوي اديان با پيروان ديگر اديان از كشورهاي مختلف، ترجمه آثار به زبان‌هاي مختلف، برقراري روابط علمي و فرهنگي با كشورهاي مختلف، ساماندهي امور فرهنگي ايرانيان و خانه و خانواده در خارج از كشور را از جمله فعاليت هاي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي اعلام كرد.
ابراهيمي‌تركمان همچنين بنياد انديشه اسلامي، انتشارات بين‌المللي الهدي، بنياد بين‌المللي قرآن كريم، موسسه نور مبين با دارا بودن بيش از 400 مدرسه در كشورهاي مختلف و موسسه سپهر مجازي را از جمله موسسات وابسته به اين سازمان ناميد كه در حوزه‌هاي تخصصي مشغول انتقال فرهنگ ايراني ـ اسلامي به تمام نقاط جهان هستند.

** نمايشگاه كتاب هاي تخصصي هنر در نياوران
يازدهمين نمايشگاه كتاب‌ هاي تخصصي هنر از 22 شهريور در گالري شماره دو فرهنگسراي نياوران برپا مي‌ شود.
نمايشگاه تخصصي كتاب ‌هاي هنر طبق روال سال‌ هاي گذشته با توجه به استقبال علاقه‌ مندان، امسال نيز توسط انتشارات ويژه نشر با همكاري فرهنگسراي نياوران برگزار مي‌ شود.
كتاب‌ هاي عرضه شده در اين نمايشگاه در حوزه موضوعات سينما، تئاتر، دكوراسيون، معماري، طراحي لباس، صنايع دستي، گرافيك، نقاشي، آشپزي، معماري، و ساير رشته ‌­هاي هنري است.
به گزارش روابط عمومي فرهنگسراي نياوران، اين كتاب ‌ها آخرين آثار منتشر شده توسط ناشران بزرگ جهان و چاپ 2015 و قبل از آن هستند. كتاب هاي ناشراني چون Rockport & Rotovition, Phidon ,Routledge, Antique Collectors' Club ,Acc در اين نمايشگاه ارائه خواهد شد.
همچنين كتاب هاي كلكسيوني و نفيسي نيز به اين دوره نمايشگاه اضافه شده كه از ميان آنها مي توان به : , picasso, The art book , Atlas of world interior design , Dior, chanel , Persian painting ,davinchi understanding jewellery , و منطق الطير عطار اشاره كرد.
بيش از 3 هزار عنوان كتاب در اين نمايشگاه وجود دارد كه با تخفيف در اختيار متقاضيان قرار مي‌ گيرد. فهرست كامل كتاب ‌ها نيز در سايتwww.vijehnashr.com درج شده است.
گالري دو فرهنگسراي نياوران تا 31 شهريور از ساعت 10 صبح ميزبان علاقه مندان به نمايشگاه كتاب هاي تخصصي هنر است.
فراهنگ**1003**9338** 1569