۲۵ شهریور ۱۳۹۴، ۱۶:۴۰
کد خبر: 81762335
T T
۰ نفر
همكاری فنی مجتمع گاز پارس جنوبی و پارك علم و فناوری خراسان رضوی

مشهد - ایرنا - قراردارد همكاری فنی یكی از شركتهای مستقر در پارك علم و فناوری خراسان رضوی و شركت مجتمع پارس جنوبی روز چهارشنبه در مشهد امضا شد.

رییس پارك علم و فناوری خراسان رضوی روز چهارشنبه در نشست امضا این تفاهمنامه گفت: این قرارداد به منظور طراحی و ساخت یك دستگاه كمپرسور سانتریفیوژ هوای ابزار دقیق از طریق مرور طراحی توسط شركت كاوش صنعت توس مستقر در این پارك امضا شده است.
سیدحسن علم الهدایی افزود: این قرارداد با 22 ماده، 25 تبصره و یك پیوست در پنج نسخه تنظیم شده و از زمان انعقاد آن این دستگاه در طول 9 ماه ساخته و پس از تحویل موقت، هفت هزار و 200 ساعت كاركرد خواهد داشت.
وی ادامه داد: كمپرسورهای هوا جزو مهمترین تجهیزات موجود در پالایشگاهها برای تامین هوای ابزار دقیق بوده و عملكرد مناسب آنها در تولید مستمر نقش بسزایی دارد.
رییس پارك علم و فناوری خراسان رضوی همچنین با اشاره به عملكرد این پارك و نقش آن در تولید فناوریهای مربوط به صنعت نفت و گاز گفت: پارك در سال 1381 بطور رسمی كار خود را آغاز كرد و تاكنون 600 ایده و شركت دانش بنیان در این نهاد مورد پذیرش قرار گرفته است.
وی افزود: اكنون 220 شركت فناور در پارك و مراكز رشد خراسان مشغول فعالیت هستند كه از این تعداد 35 شركت تنها در زمینه انرژی فعالیت دارند.
علم الهدایی ادامه داد: بطور میانگین پارك علم و فناوری خراسان سالانه 120 قرارداد با نهادهای گوناگون به منظور تامین دستگاههای مختلف و طرحهای پژوهشی از طریق شركتهای دانش بنیان منعقد می كند و از ابتدای امسال تاكنون نیز 50 قرارداد در همین زمینه امضا كرده است.
وی گفت: نفت، گاز و پتروشیمی در زمره بزرگترین صنایع كشور است كه پارك علم و فناوری در این زمینه تاكنون چهار قرارداد با مجتمع پارس جنوبی، پژوهشگاه صنعت نفت، پالایشگاه خانگیران و شركت گاز خراسان رضوی امضا كرده است.
رییس پارك علم و فناوری خراسان رضوی افزود: این پارك دارای شش شركت دانش بنیان در زمینه تجهیزات دوار صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، 11 شركت در زمینه ساخت شیرآلات صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، هشت شركت در زمینه ساخت تجهیزات برق، قدرت، ابزار دقیق، كنترل و مخابرات، پنج شركت در زمینه مدیریت انرژی، بهینه سازی فرآیندهای انرژی، طراحی و ساخت سامانه های كاهش مصرف انرژی، آزمایشگاه و هفت شركت در زمینه متالورژی، كامپوزیت و سرامیك است.
وی ساخت آزمایشگاههای مرجع تجهیزات صنعت نفت و گاز، پروژه كلدباكس، پروژه فرول، پروژه ریكاوری گازهای فلز، پروژه دستگاه شستشوی اولتراسونیك و مبدلهای حرارتی و تجهیزات مكانیكی، پروژه بهینه سازی مصرف انرژی را به مجتمع گاز پارس جنوبی پیشنهاد كرد.
شركت سهامی خاص مجتمع گاز پارس جنوبی(SPGC) به منظور بهره برداری از فازهای توسعه ای میدان گازی پارس جنوبی به عنوان یكی از شركتهای فرعی شركت ملی گاز ایران در سال 1377 تاسیس شد.
این شركت مسوولیت بهره برداری از تاسیسات خشكی فازهای یكم تا دهم پارس جنوبی را عهده دار می باشد. طرح توسعه فازهای دهگانه میدان گازی پارس جنوبی توسط شركت نفت و گاز پارس (POGC) كه یكی از شركتهای فرعی شركت ملی نفت ایران است با واگذاری قراردادهای توسعه فازهای مختلف پارس جنوبی بصورت EPSCE به پیمانكاران داخلی و خارجی كه عمدتا با جلب سرمایه گذاری خارجی بوده است انجام گرفته و می گیرد.
7489/1858
۰ نفر