۲۶ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۳۲
کد خبر: 81763013
T T
۰ نفر
جنبش انصارالله یمن از پایداری نیروهای خود مقابل تجاوز عربستان تقدیر كرد

تهران - ایرنا - خبرگزاری یمن ( سبا) روز پنجشنبه به نقل از سخنگوی جنبش انصارالله یمن از شش ماه مقاومت و پایداری نیروهای این جنبش مقابل حمله و تجاوز كشورهای ائتلاف به فرماندهی آل سعود قدردانی كرد.

محمد عبدالسلام گفت: دفاع از جان، وطن و كشور علاوه بر انطباق با فطرت انسانی با شریعت اسلام و تمامی قوانین و قراردادهای بین المللی نیز مطابقت دارد.
وی افزود: ما با تمام ایمان و امكانات خود از جان و خاك و دولت خود دفاع خواهیم كرد و بر حق مردم یمن در تعیین سرنوشت و دفاع از خود تاكید می كنیم و این حق هر انسانی از جمله مردم یمن است كه با آزادی و كرامت زندگی كند.
خبرگزاری سبا به نقل از سخنگوی جنبش انصارالله افزود: ما ضمن پایبندی به هرگونه راه حل سیاسی عادلانه و منصفانه كه با حاكمیت ملی یمن تناقض نداشته باشد از این گفت وگوها استقبال می كنیم اما طرف مقابل تاكنون با هرگونه راه حل سیاسی مخالفت كرده است.
محمد عبدالسلام با انتقاد از سازمان های بین المللی به خصوص نقش منفی اتحادیه عرب و سازمان همكاری های اسلامی كه در ایفای مسولیت و نقش ملی و اسلامی خود در مقابل تجاوز به مردم یمن كوتاهی كردند، گفت: این دو سازمان از حل مشكلات جهان اسلام مثل موضوع فلسطین و مسجد الاقصی كه این روزها مورد تعرض رژیم صهیونیستی قرار گرفته نیز عاجز هستند.
او با اشاره به حدود شش ماه مقاومت تاریخی مردم، ارتش و دولت یمن مقابل ائتلاف كشورهای متجاوز به رهبری عربستان و آمریكا كه به اشغال جنوب و شرق این كشور انجامیده است از جوانمردی و شجاعت جوانان و قهرمانان ارتش و كمیته های مردمی كه با پایداری و ایستادگی توانستند روحیه جنگی ملی خود را بالا نگه دارند، قدردانی كرد.
وی گفت: همه فرزندان یمن در داخل و خارج اطمینان داشته باشند كه خداوند بندگان مدافع آزادی و كرامت را یاری خواهد كرد مردمی كه دو انقلاب علیه استبداد داشته و اكنون با دشمن متجاوز و استكبار جهانی مقابله می كنند.
عربستان و 9 كشور عربی دیگر از جمله كشورهای شورای همكاری خلیج فارس به جز عمان و با همراهی آمریكا، از ششم فروردین 94 حملات هوایی و دریایی علیه یمن را آغاز كردند و تاكنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها و مدارس و حتی منازل مردم این كشور را بمباران كرده اند كه بر اثر آن نزدیك به پنج هزار یمنی از جمله صدها زن و كودك به شهادت رسیده اند.
عربستان با حمله به فقیرترین كشور عربی منطقه می خواهد عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری فراری و مستعفی را به حاكمیت باز گرداند و از قدرت گرفتن جنبش مردمی انصارالله كه امنیت شهرهای یمن را تامین می كنند، جلوگیری كند كه تاكنون به هدف خود نرسیده است.
خاورم**1653**1144
۰ نفر