۲۸ شهریور ۱۳۹۴، ۱۴:۱۱
کد خبر: 81765162
T T
۰ نفر
عشایر چهارمحال و بختیاری محصولات ارگانیك تولید می كنند

شهركرد- ایرنا- مدیركل امور عشایر چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح تولید محصولات ارگانیك و طبیعی از دام سبك عشایر استان خبرداد.

یحیی حسین پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هدف از اجرای این طرح تولید انبوه گوشت دام سبك عشایر و فراورده های لبنی ارگانیك و طبیعی است.
وی با اعلام انجام مطالعات مرتبط با این طرح و موافقت با تولید محصولات ارگانیك توسط عشایر استان ادامه داد: بافت منطقه ای استان به ویژه در مناطق عشایرنشین به نحوی است كه موقعیت مناسبی را برای تولید محصولات ارگانیك فراهم كرده است.
حسین پور با بیان اینكه شهرستان كوهرنگ بیشترین جمعیت عشایر كوچ رو استان را داراست، تصریح كرد: برهمین اساس این شهرستان به عنوان پایلوت برای اجرای این طرح انتخاب شده است.
مدیركل امور عشایر چهارمحال و بختیاری، تعداد عشایر كوچ نشین این استان را بیش از 126 هزار نفر اعلام كرد و گفت: چهارمحال و بختیاری ازنظر جمعیت عشایری پس از استان فارس دومین استان عشایرنشین كشور است.
حسین پور با بیان اینكه 25 درصد محصولات دامی تولید شده در استان توسط عشایر تولید می شود، افزود: عشایر استان یك میلیون و 500 هزار راس دام در اختیار دارند.
به گزارش ایرنا، عشایر در 85 درصد از گستره جغرافیایی استان حضور دارند و شهرستانهای كوهرنگ و اردل میزبان بیشترین عشایر برون كوچ و شهرستان لردگان میزبان بیشترین عشایر درون كوچ استان است.
7363/ 6014/