۲۹ شهریور ۱۳۹۴، ۸:۴۸
کد خبر: 81765862
T T
۰ نفر
نصب اولین دستگاه خشك كن بذر برنج كشور در معاونت موسسه تحقیقات برنج مازندران

ساری - ایرنا - معاون موسسه تحقیقات برنج كشور گفت: اولین دستگاه تمام اتوماتیك خشك كن بذر برنج در كشور در معاونت موسسه تحقیقات برنج مازندران نصب و راه اندازی شد.

به گزارش روز یكشنبه روابط عمومی سازمان جهاد كشاورزی مازندران، عرفانی گفت: اولین دستگاه تمام اتوماتیك خشك كن بذر برنج در كشور با ظرفیت 6 تن در معاونت موسسه تحقیقات برنج مازندران نصب و راه اندازی شد.
وی ادامه داد: نصب این دستگاه با همكاری سازمان جهاد كشاورزی مازندران و دفتر غلات وزارت جهاد كشاورزی در چارچوب طرح خوداتكایی برنج جهت افزایش و تامین بذر برنج در كشور صورت گرفت.
معاون موسسه تحقیقات برنج كشور (آمل) در خصوص مزایا و كاركرد این دستگاه گفت: برداشت مستقیم شالی از مزرعه یكی از روش های كاهش هزینه تولید و افزایش سرعت برداشت محصول می باشد كه تنها مشكل این روش برداشت، رطوبت بالای محصول است.
عرفانی اظهار داشت: نگهداری محصول با رطوبت بالا ممكن نیست و این دستگاه می تواند رطوبت بذر را به درصد دلخواه رسانده تا نگهداری آن در انبار دچار مشكل نشود.
در سال زراعی جاری 210 هزار هكتار از اراضی كشاورزی مازندران به كشت برنج اختصاص یافت كه پیش بینی شده از این سطح یك میلیون و 300 هزار تن شلتوك برداشت شود.
مازندران 460 هزار هكتار اراضی زراعی و باغی دارد.ك/1
6097