۲۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۹:۰۵
کد خبر: 81766929
T T
۰ نفر
10 نمايش به نهمين جشنواره ملي تئاتر كودك و نوجوان و نمايش عروسكي ضامن آهو راه يافتند

بندرعباس- ايرنا- مديركل فرهنگ وارشاد اسلامي هرمزگان ودبير برگزاري نهمين جشنواره ملي تئاتر كودك و نوجوان و نمايش عروسكي ضامن آهو از راه يابي 10 نمايش از سراسر كشور به اين جشنواره خبر داد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، عليرضا درويش نژاد روز يكشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 30 نمايش از استان هاي قزوين، خراسان رضوي، مازندران، همدان، تهران، يزد، اصفهان، اردبيل، هرمزگان نامزد حضور در اين جشنواره بودند كه پس از بررسي آثار توسط هيات داوران، 10 نمايش مجوز ورود به بخش مسابقه را كسب كردند.
وي تصريح كرد: جشنواره تئاتر كودك و نوجوان و نمايش عروسكي ضامن آهو توانسته پس از 9 دوره برگزاري مستمر، نقشي اساسي و تعيين كننده اي در ترويج فرهنگ رضوي در هنر تئاتر و به ويژه قشر كودكان و نوجوانان داشته باشد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي هرمزگان خاطرنشان كرد: كيفيت بخشي به متون نمايشي و همچنين حمايت از كارگردانان در توليد آثار هنري و تأكيد بر اجراي عموم نمايش ها از مهمترين اهداف مدنظر در جشنواره نهم مي باشد كه با برگزاري جلسه هاي مستمر با استادان و اهل فن تا حدود زيادي به اين نتايج نزديك شده ايم.
براساس نظرداوران نمايش هاي بر بال آرزو به نويسندگي مهدي سيم ريزوكارگرداني سيما پهلوان عبدل آبادي،نذرسالار به نويسندگي و كارگرداني علي روحي، هتل به نويسندگي وكارگرداني مهدي سيم ريز،لي لي حوضك به نويسندگي فاطمه شيرزاده و كارگرداني محبوبه پاداش از مشهد مقدس و نمايش هاي روزي روزگاري به نويسندگي وكارگرداني سميه گلباز و داود بختياري،عليمردان خان در آسمان هشتم به نويسندگي نسرين خنجري و كارگرداني حسين چراغي ازتهران ونمايش هاي تولدت مبارك به نويسندگي و كارگرداني رضا جوشعاروخيابان هاي دوست داشتني به نويسندگي وكارگرداني مصيب داوري به ترتيب ازبندرعباس ورودان، نمايش نذر خاتون به نويسندگي و كارگرداني طيبه مقدم از قائم شهر مازندران و نمايش گل پري به نويسندگي و كارگرداني محسن پور قاسمي از همدان در اين جشنواره به رقابت خواهند پرداخت.
نهمين جشنواره ملي تئاتر كودك و نوجوان و نمايش عروسكي ضامن آهو در روزهاي 18 تا 21 مهرماه در فرهنگسراي طوبي بندرعباس برگزار مي شود.ك/3
7198/ 6048