۳۰ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۲۶
کد خبر: 81767501
T T
۰ نفر

ایران؛ میهمان ویژه جشنواره فیلم زوریخ

۳۰ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۲۶
کد خبر: 81767501
ایران؛ میهمان ویژه جشنواره فیلم زوریخ

تهران- ایرنا- یازدهمین دوره جشنواره فیلم زوریخ 24 سپتامبر تا 4 اكتبر (2 تا 12 مهر) میزبان فیلم ایرانی در بخش غیررقابتی نگاهی به دنیای جدید است.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی جشنواره بین المللی فیلم زوریخ، این رویداد كه از سال 2005 به همت شركت فیلمسازی اسپاندیشن و حامیان منطقه ای برگزار می شود بیشتر بر كشف استعدادهای جدید در فیلمسازی تاكید دارد.
جشنواره فیلم زوریخ سه بخش رقابتی دارد كه تنها آثار اول، دوم و سوم كارگردانان می توانند در این بخش ها پذیرفته می شوند. هدف دیگر از برگزاری این جشنواره یافتن و تشویق كارگردانان تازه كار در كشورهای آلمانی زبان است و به همین منظور یك بخش مسابقه ای ویژه در جشنواره تدارك دیده شده است.
بخش های رقابتی جشنواره زوریخ شامل بخش بین الملل با 15 فیلم، فیلم های مستند 12 فیلم و تمركز بر سینمای آلمان، اتریش و سوئیس با 12 فیلم است. جوایز این بخش ها به نام چشم طلایی به فیلم برگزیده توسط هیات داوران اعطا می شود كه غیر از جایزه نمادین به نام چشم طلایی 25 هزار فرانك سوئیس نیز هست.غیر از این ، جشنواره به فیلم های منتخب بینندگان و منتقدان نیز جوایزی را اهدا می كند.
بخش های غیررقابتی شامل نمایش فیلم های فاخر، نمایش فیلم های ویژه و نگاهی به دنیای جدید است. این بخش هر ساله به یك كشور و كارگردانانی اختصاص دارد كه در سال های اخیر مبتكرانه ترین فیلم ها را ساخته اند. ایران امسال میهمان ویژه این بخش است، هند (2014) برزیل (2013) سوئد (2012) و تركیه (2011) نیز پیش از این میهمان این بخش بوده اند.
بخش های غیررقابتی شامل پنجره ای رو به جهان، خطوط مرزی با تكیه بر وضعیت در مرز كشورها، درگیری های ارضی و مسائل اجتماعی بین یك فرد و دولت ها، فیلم های كودكان و آثار تلویزیونی است.
در مجموع 11 فیلم از جمله فیلم های سیزده ساخته هومن سیدی، ماهی و گربه ساخته شهرام مكری، مادر قلب اتمی ساخته علی احمد زاده، روز روشن به كارگردانی حسین شهابی، من عصبانی نیستم از رضا درمیشیان، ناهید ساخته آیدا پناهنده ، ما در بهشت به كارگردانی سینا عطاییان، احتمال باران اسیدی ساخته بهتاش صناعی ها، حرفه مستند ساز به كارگردانی شیرین برق نور، در دنیای تو ساعت چند است به كارگردانی صفی یزدانیان و چهارشنبه 19 اردیبهشت ساخت وحید جلیلوند هر كدام با دو نمایش در این جشنواره حاضر اند.
فراهنگ**9157**1601**
۰ نفر