۳۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۳۲
کد خبر: 81769185
T T
۰ نفر
مدرسه بدون همراهي والدين نمي تواند به اهداف خود دست يابد

كرج-ايرنا-مدير آموزش وپرورش ناحيه دو كرج گفت: مدرسه بدون همراهي والدين نمي تواند به اهداف خود در زمينه تعليم و تربيت آينده سازان دست يابد.

به گزارش ايرنا، فرشته فهميده روز سه شنبه در آيين جشن شكوفه ها كه همزمان با سراسر كشور به صورت نمادين در دبستان دخترانه حافظ شهرستان فرديس افزود: خانواده ها بايد آموزش و پرورش را در امر مديريت و مسائل اخلاقي، جسمي و عاطفي دانش آموزان همراهي كنند.
وي، مدرسه و خانواده را مكمل يكديگر دانست و اظهار داشت: هر قدر ارتباط والدين با مدرسه بيشتر باشد بر اساس يافته هاي علمي ميزان پيشرفت تحصيلي بچه ها بيشتر خواهد بود.
وي افزود: تحقيقات علمي نشان مي دهد در صورت كاهش ارتباط خانواده با مدرسه مشكل رفتاري در بچه ها بيشتر خواهد شد.
وي از همراهي و همياري اولياي دانش آموزان به عنوان اصل مهم و تاثير گذار بر روند نظام تعليم و تربيت ياد كرد و گفت : دستيابي به اهداف مورد نظر نظام آموزشي به اين همياري و همكاري نيازمند است تا انسان هاي شايسته تربيت و به جامعه تحويل شوند .
مدير آموزش وپرورش ناحيه دو كرج گفت: سال تحصيلي جديد را با نام خدا آغاز و تا پايان سال يكسال تحصيلي را پشت سر بگذاريم و به والدين خود ثابت كنيم كه در كنار شما به كسب موفقيت هاي بيشتر با تكيه بر برنامه ريزي مدون دست پيدا خواهيم كرد.
فهميده افزود: با پيگيري مسوولان مشكل دانش آموزان شهرك مهندس زراعي فرديس با احداث ۵ كلاس در دبيرستان آيت الله طالقاني حل شد و مردم اين شهرك روز اول مهر فرزندان خود راهي كلاس هاي فراگيري علم و دانش مي كنند.
وي افزود: در آيين جشن شكوفه هاي 6 هزارو 34 دانش آموز كلاس اولي و شش هزار و 647 دانش آموز كلاس هفتم ورود به جرگه علم و دانش را جشن گرفتند.
در آيين جشن شكوفه ها، كلاس اولي ها با دريافت اهداء جوايز و يك شاخه گل از دست اندركاران مدارس و رد شدن از زير كلام الله مجيد وارد كلاس هاي درس خود شدند.
جشن شكوفه ها در محيطي شاد و مفرح با برنامه هاي متنوع از پيش تعيين شده براي دانش آموزان شهرستان فرديس تعليم و تربيت برپا شد.
آموزش وپرورش ناحيه دو كرج 81 هزار و 432 دانش آموز دارد.ك/3
7413/ 6155