۳۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۳:۰۹
کد خبر: 81769277
T T
۰ نفر

شكوفه هاي شرق مازندران شكوفا شدند

۳۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۳:۰۹
کد خبر: 81769277
شكوفه هاي شرق مازندران شكوفا شدند

ساري- ايرنا- امروز همزمان با آغاز سال تحصيلي كلاس اولي ها، شكوفه هاي شرق مازندران، شكوفا شدند و با نواختن زنگ شكوفه ها بيش از چهار هزار و 500 دانش آموز كلاس اولي در اين منطقه تحصيل خود را آغاز كردند.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، جنب و جوش ديدني دانش آموزان كلاس اولي امروز در اولين روز از سال تحصيلي جذاب، ديدني و مثال زدني بود ، دانش آموزاني كه با لباس هاي فرم و يك دست، گل به دست، منتظر آغاز سال تحصيلي و فراگيري دانش در مدارس حاضر شدند تا فراگيري علم و دانش را جشن بگيرند.
كلاس‌ اولي‌ها كه امروز نخستين روز سال تحصيلي خود را آغاز كردند ، با رد شدن از زير قرآن و اجراي برنامه‌هاي متنوع به استقبال فراگيري علم شتافتند و فرياد شادي و شوق آنان به مناسبت زنگ شادي و جوانه ها در تمام مدارس سطح شرق استان مازندران طنين انداز شد.
بغض و گريه، شادي و لبخند به همراه دلشوره برخي از والدين، امروز از صحنه هايي بود كه در مدارس ابتدايي و آغاز فصلي نو در دانش آموزان كلاس اولي مشاهده مي شد تا خاطره اي شود براي تمام دوران تحصيل اين نوگلان و آينده سازان ايران اسلامي.
برگ هاي درختان كه شروع به ريزش مي كنند، شكوفه هاي لبخند كودكان، يكي يكي گل مي دهند و امروز در آغازين روز سال تحصيلي شكوفه ها ، صداي پاي پاييز شنيده شد و مدرسه و فضاي كلاس، تخته سياه، چشم انتظارند تا دوباره سراپا پر شوند از عطر لبخندهاي هم شاگردي ها و دستان كوچكي كه با مداد شوق، بر صفحه هاي سفيد دفترهاي چهل برگ، عشق و مهرباني و خواندن و نوشتن را مشق كنند.
حضور دانش آموزان دختر و پسر كه براي اولين بار محيط گرم خانه را ترك و روانه محيط كلاس و درس و مدرسه مي شوند اتفاق بزرگي است كه با برگزاري جشن و برنامه هاي متنوع در محيط هاي آموزشي، شيرين تر مي شود.
دانش آموزان كلاس اولي امروز با به همراه داشتن گل و شيريني و نيز برتن كردن لباس هاي فرم مدرسه حال و هواي ديگري به محيط هاي آموزشي دادند و والدين آنها نيز به همراه آنان در كلاس ها حضور يافتند و دقايقي را با آنان گذراندند تا بار ديگر خاطرات مدرسه در آنان زنده شود.
وجود بيش از چهار هزار و 500 دانش آموز كلاس اولي در شرق مازندران و شوق و ذوقشان براي فراگيري علم و دانش از همين امروز مثال زدني است ، كودكاني كه دست در دستان پدران و مادرشان آمدند تا با گام هاي كوچكشان ، دنيايي بزرگ براي آينده خود رقم بزنند و آينده سازان مملكت ما شوند.
مدير آموزش و پرورش شهرستان بهشهر همزمان با نواخته شدن جشن شكوفه ها در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در رابطه با آماده سازي كلاس ها و مدارس براي سال تحصيلي جديد گفت: در راستاي طرح مهر نوسازي و بازسازي و تعمير كلاس هاي درس در طول تابستان به اتمام رسيد تا دانش اموزان ما در فضايي متنوع و جذاب سال تحصيلي خود را آغاز كنند.
قربانعلي اصغري افزود : شهرستان 160 هزارنفري بهشهر در شرق مازندران واقع شده كه داراي 186 مدرسه و يك هزار و 26 كلاس درس است كه بيش از 24 هزار دانش آموز و حدود دو هزار فرهنگي، سال تحصيلي جديد را با آغاز مهر ماه شروع مي كنند.
وي با اشاره به حضور دو هزار و 250 دانش آموز سال اولي در شهرستان بهشهر گفت : 10 درصد از جمعيت دانش آموزان بهشهري، امروز سال تحصيلي خود را در مدارس آغاز كردند.
مدير آموزش و پرورش شهرستان نكا نيز در سخناني با اشاره به اينكه بيش از 18 هزار دانش آموز نكايي از اول مهر ماه در مدارس مختلف سال تحصيلي را آغاز مي كنند، يادآور شد: اين تعداد از دانش آموزان در 182 مدرسه تحصيل خواهند كرد.
اصغر كارگر افزود : يكهزار و 800 كلاس اولي نكا نيز امروز در 70 كلاس درس سال تحصيلي خود را جشن گرفته و اولين روز فراگيري علم و دانش را آغاز كردند.
فريدون كلبادي نژاد، مدير آموزش و پرورش شهرستان گلوگاه نيز گفت: امسال پنج هزار و 500 دانش آموز گلوگاهي در 64 مدرسه و آموزشگاه سال تحصيلي خود را آغاز مي كنند كه از اين تعداد 532 دانش آموز كلاس اولي در 35 مدرسه امروز، سال تحصيلي خود را آغاز كردند.
امروز آغاز سال تحصيلي شكوفه هايي است كه در آغاز سفر خواندن و نوشتن قرار دارند و در مسير دانستن و فهميدن قرار مي گيرند تا با كتاب و درس و مشق، مقصد بزرگ شدن را پيدا كنند.
زنگ شكوفه ها با هدف آشناسازي دانش آموزان كلاس اولي با محيط مدرسه و كلاس يك روز زودتر از آغاز سال تحصيلي نواخته شد و بيش از چهار هزار و 500 كلاس اولي در شرق مازندران به همراه والدين خود در مدارس حضور يافته و اولين روز فراگيري علم و دانش را جشن گرفتند.
7332/1654
گزارش از مريم نظري