۳۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۳:۱۴
کد خبر: 81769293
T T
۰ نفر
جشنواره ملي امنيت فضاي تبادل اطلاعات در اصفهان برگزار مي شود

اصفهان- ايرنا- سومين جشنواره ملي امنيت فضاي تبادل اطلاعات، پاييز امسال و در دو مرحله به ميزباني دانشگاه صنعتي اصفهان برگزار مي شود.

به گزارش ايرنا، روابط عمومي دانشگاه صنعتي اصفهان روز سه شنبه اعلام كرد: سومين جشنواره ملي امنيت فضاي تبادل اطلاعات با محوريت مركز تخصصي آپا (آگاهي رساني، پشتيباني و امداد رايانه اي) در دو مرحله مسابقه فتح پرچم (CTF) و مانور سايبري برگزار خواهد شد.
مسابقه فتح پرچم ( CTF) يك مانور شبيه‌سازي شده در فضاي سايبري است كه در آن متخصصان امنيت اطلاعات به مقابله با يكديگر مي‌پردازند.
در اين مسابقه هر تيم تلاش مي‌كند از مواضع از پيش تعيين شده در رايانه يا شبكه اختصاصي خود دفاع و در عين حال به طور همزمان با گذر از سد امنيتي ساير تيم‌ها، پرچم خود را در سيستم‌هاي آنها برافراشته كند.
مهندسي معكوس (Reverse-engineering)، شنود شبكه (network sniffing)، تحليل پروتكل، پنهان نگاري، مديريت شبكه، حملات تحت وب، برنامه‌نويسي امن و تحليل رمز(cryptanalysis) از جمله توانايي‌هايي است كه در اين مسابقات ارزيابي مي شود.
برگزيدگان مرحله نخست اين جشنواره به مرحله دوم با عنوان ماراتن افتا ( امنيت فضاي تبادل اطلاعات ) راه مي يابند.
در اين مرحله با طرح چند مسئله و چالش كليدي در زمينه امنيت فضاي تبادل اطلاعات، ايده‌ها، راهكارها و دفاعيات شركت‌كنندگان ارزيابي و در نهايت نفرات برتر انتخاب مي شوند.
تيم‌هاي برگزيده اين رقابت ها علاوه بر دريافت جوايز، از تسهيلات ويژه براي راه‌اندازي يك كسب و كار نو در زمينه افتا برخوردار خواهند شد.
مرحله نخست اين جشنواره در قالب مسابقه ملي فتح پرچم (CTF) نهم مهر امسال و به صورت برخط ( آنلاين ) و مرحله دوم و نهايي اين رويداد چهارم و پنجم آذر در دانشگاه صنعتي اصفهان برگزار مي شود.
برگزاري كارگاههاي تخصصي به همراه نمايشگاه ترويجي امنيت فضاي تبادل اطلاعات شامل غرفه هاي آگاهي رساني عمومي در زمينه امنيت اطلاعات و ارتباطات، ايده‌هاي نو افتا، آزمايشگاه‌هاي تحقيقاتي افتا، شركت‌هاي تازه تأسيس در زمينه افتا از جمله برنامه هاي اين جشنواره است.
مركز تخصصي آپا دانشگاه صنعتي اصفهان با توجه به نياز كشور به تجهيزات و سامانه‌هاي امنيتي، تحقيق و توسعه را در راس امور خود قرار داده است و اقدام به توليد محصولات امنيتي بومي مي كند.
دومين دوره جشنواره ملي امنيت فضاي تبادل اطلاعات مهر ماه 1393 در دانشگاه صنعتي اصفهان برگزار شد.
د/3011/ 6508
۰ نفر