۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۳:۲۸
کد خبر: 81770777
T T
۰ نفر

زنگ مهر در مدارس شهرستان پلدختر نواخته شد

۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۳:۲۸
کد خبر: 81770777
زنگ مهر در مدارس شهرستان پلدختر نواخته شد

خرم آباد- ايرنا- زنگ مهر همزمان با آغاز سال تحصيلي جديد به صورت نمادين در دبيرستان شاهد پسرانه شهر پلدختر با حضور امام جمعه ، فرماندار و جمعي از مسوولان نواخته شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا در پلدختر، امام جمعه پلدختر در اين مراسم ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي دفاع مقدس اظهار داشت:نخستين وظيفه دانش آموزان كسب علم و دانش است كه بايد در اين راه از هيچ كوششي فرو گذار نكنند.
حجت الاسلام محمد سوري افزود: دانش آموزان، آينده سازان ايران اسلامي هستند كه بايد آنان از تمام جهات عالم و دانا پرورش داد، آموزش و پرورش وظيفه دارد از اين سرمايه ها به خوبي صيانت كند .
وي بيان كرد: اين نوآموزان را بايد از همان ابتدا به كسب علم و اخلاق اسلامي ، اقامه نماز ، رعايت نظافت ، وظيفه شناسي و احترام به بزرگترها از جمله والدين و معلمان تشويق كرد زيرا دانش آموزان امانت و سرمايه اصلي خانواده ها هستند .
امام جمعه پلدختر خطاب به مربيان و اوليا عنوان كرد : هر چه بيشتر با خانواده ها در ارتباط باشند تا با هماهنگي بيشتر بين خانه و مدرسه بتوان دانش آموزان بهتر پرورش داد تا در راه اعتلاو آباداني كشور گام بردارند و افراد مفيدي براي آينده مملكت باشند .
حجت الاسلام سوري افزود: برخي از فضاهاي آموزشي شهرستان پلدختر قديمي كه بايد با انعكاس اين مشكلات به اداره كل ، اين مدارس را از حالت مخروبه خارج كرد .
فرماندار پلدختر با تبريك فرا رسيدن فصل آغاز مدارس و هفته دفاع مقدس گفت: دوران مدرسه فرصتي براي رشد و تعالي اخلاقي استو وظيفه دانش آموزان علم آموزي و پيمودن پله هاي ترقي و پيشرفت است .
فريدون درمنان افزود: در دوران دفاع مقدس ، مردان و زنان ايراني ، براي حفظ اسلام و ترويج فرهنگ انسانيت معنوي از جان خود گذشتند.
وي فرزندان شاهد را ميراث داران دوران دفاع مقدس دانست و گفت: رزندان شاهد، ميراث‌داران هشت سال دفاع مقدس هستند و دانش‌آموزان ايراني به ويژه فرزندان شاهد بايد با توكل بر خدا و در سايه تلاش خود افتخارآفريني رزمندگان را تكرار كنند.
وي با بيان اين كه امروز جوانان ايراني در دنيا قله هاي علم و دانش را فتح كرده اند افزود:امروز شما دانش آموزان بايد بدانيد كه فضاي آرامي كه در مدارس حاكم و فراهم شده است و با آرامش خيال مشغول تحصيل هستيد نتيجه رشادت هاي ايثارگران و خون شهدا است .
مدير آموزش و پرورش پلدختر گفت: امروز 136 آموزشگاه با هشت هزارو 600 دانش آموز در 499 كلاس سال تحصيلي جديد را آغاز كردند.
'عليرضا افتخاري' افزود : درسال تحصيلي 93-94 آموزش و پرورش پلدختر در شاخص هاي مختلف پيشرفت هاي خوبي داشته 15 رتبه استاني اول و دوم كسب كرديم.
وي افزود: 126 دانش آموز شهرستان پلدختر در كنكور امسال در رشته هاي خاص ، داروسازي، پزشكي، دندانپزشكي پذيرفته شده اند .
7272/6001