روابط عمومي مركز مديريت حوادث و فوريت هاي دانشگاه علوم پزشكي كرمان روز چهارشنبه با ارسال اين پيام كه 'مقصر اصلي كيست؛ خودتان قضاوت كنيد.' از مردم خواسته در مورد اينگونه اقدامات ناشايست كه موجب ايجاد خلل در كار يك ارگان مهم مانند اورژانس مي شود خودشان به قضاوت بنشينند.
بنابر اين گزارش شخص مزاحم، علاوه بر مشغول كردن خطوط 115 كه بسيار حياتي است با به كار بردن الفاظ نامناسب موجب بر هم زدن آرامش ذهني كاركنان مركز پيام 115 مي شد كه البته بايد با آرامش، هدايت و كنترل واحدهاي عملياتي را به سمت مصدومان داشته باشند.
در ادامه اين گزارش آمده است: چه بسا خانواده هايي در زمان مزاحمت اين شخص و مشغول كردن خط ارتباطي 115 به علت عارضه قلبي، تشنج، تصادف و غيره با 115 تماس گرفته و با صداي بوق مشغولي مواجه شده اند. چقدر شنيدن صداي بوق مشغولي در اين مواقع زجرآور و مرگ آور است و چقدر اين ثانيه ها از ساعت طولاني تر مي شود.
اين گزارش مي افزايد: آيا اين شخص مزاحم تاكنون خود و خانواده اش درگير بيماري يا عارضه اي نشده است كه اهميت كار 115 را بداند؟
اداره حراست و نظارت مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي كرمان با مشاهده تكرار اين مزاحمت، اقدامات قانوني را انجام داده و اين موضوع از طريق حراست و واحد حقوقي دانشگاه در حال پيگيري است.
همچنين در اين گزارش آمده است: حدود هشت هزار و 766 مورد مزاحمت تلفني از اول شهريور سال جاري تاكنون يعني 30 روز، براي سامانه 115 كرمان ثبت شده است.
اين گزارش ادامه داد: آيا با شنيدن الفاظ نامناسب روح و روان كاركنان سامانه 115 بهم نمي ريزد؟ بدون شك تاثير بدي خواهد گذاشت اما همواره كاركنان اين سامانه در اين مركز با گشاده رويي و متانت در كلام پاسخگوي شهروندان خواهند بود.
3029/3028
كرمان - ايرنا - فردي در مدت سه روز از يكي از خطوط تلفن همراه در كرمان 741 بار مزاحمت تلفني براي خطوط 115 ايجاد كرد.