۶ مهر ۱۳۹۴، ۸:۲۱
کد خبر: 81775961
T T
۰ نفر

فعالان گردشگري كردستان تجليل شدند

۶ مهر ۱۳۹۴، ۸:۲۱
کد خبر: 81775961
فعالان گردشگري كردستان تجليل شدند

سنندج- ايرنا- جمعي از فعالان گردشگري استان كردستان در همايشي به مناسبت روز گردشگري شامگاه يكشنبه در هتل شادي سنندج مورد تجليل قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ايرنا در اين همايش نمايندگان دستگاه هاي اجرايي فعال در ستاد خدمات سفر استان كردستان و همچنين هتل ها، رستوران ها، دفاتر مسافرتي و راهنمايان محلي گردشگري استان كردستان با اهداي لوح تقدير تجليل شدند.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كردستان در اين همايش زمينه توسعه صنعت گردشگري در كردستان را مساعد دانست و گفت: با برنامه ريزي و معرفي هرچه بهتر و بيشتر كردستان به مردم داخل و خارج از كشور، مي توان گردشگران زيادي را به استان كردستان آورد.
رسول اشتودان جاذبه هاي طبيعي و تاريخي كردستان را بكرترين جاذبه هاي منطقه دانست و افزود: پراكندگي جاذبه هاي گردشگري جزو مزيت هاي اين صنعت در كردستان است كه منجر به جذب گردشگران شده است.
او بدون ارايه آمار ورود گردشگران به كردستان خواستار تلاش همه دستگاه هاي دولتي در زمينه توسعه و تقويت حوزه گردشگري كردستان شد.
رييس جامعه هتلداران كردستان نيز در اين همايش توسعه اماكن اقامتي و هتل ها را در جهت توسعه صنعت گردشگري بسيار موثر دانست و خواستار ايجاد زيرساخت هاي لازم براي تقويت اين صنعت در كردستان شد.
عبدالحميد حميدي انتظار علاقه مندان به گردشگري از مديران كارآمد را حل مشكلات سرمايه گذاران و تشويق آنان به سمت ايجاد زيرساخت هاي گردشگري دانست و افزود: سرمايه گذاران فرش قرمز نمي خواهند برايشان پهن كنند بلكه بايد موانع موجود بر سر راه فعاليت آنان را بر دارند.
او تقويت صنعت گردشگري را منجر به معرفي هرچه بيشتر فرهنگ و آداب و رسوم مردم كردستان به ساير استان هاي كشور و خارج از كشور دانست و افزود: گردشگران مي توانند سفيران خوبي در معرفي فرهنگ مردم كردستان باشند.
او بر شناساندن فرهنگ و طبيعت كردستان به مردم داخل و خارج از كشور تاكيد كرد و گفت: خوشبختانه بر اساس آمار هتل ها و اماكن اقامتي، تعداد گردشگران در استان افزايش يافته و بايد تلاش كنيم زمينه ورود گردشگران داخلي و خارجي بيشتري به كردستان فراهم كنيم.
او از مديران استان خواست عقب ماندگي هاي استان را در حوزه هاي مختلف از جمله زيرساخت ها بدون تنگ نظري رفع كنند.
روساي انجمن دفاتر خدمات مسافرتي و انجمن راهنمايان محلي استان كردستان نيز در اين همايش به ايراد سخن پرداختند.
در پايان اين همايش از 45 نفر از فعالان حوزه گردشگري از جمله چهار خبرنگار و سه عكاس تجليل شد.ك/3
3033/1904