۶ مهر ۱۳۹۴، ۱۴:۰۵
کد خبر: 81776639
T T
۰ نفر

رژیم صهیونیستی دو گذرگاه مرزی غزه را بست

۶ مهر ۱۳۹۴، ۱۴:۰۵
کد خبر: 81776639
رژیم صهیونیستی دو گذرگاه مرزی غزه را بست

تهران – ایرنا – رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) به بهانه تعطیلات مذهبی یهودیان گذرگاه های كرم ابوسالم و ایرز در مرز با غزه را بست.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی معا، یك مقام فلسطینی ضمن اعلام این خبر از احتمال ادامه مسدود بودن مرز غزه با فلسطین اشغالی طی روزهای آینده خبر داد.
رژیم صهیونیستی به بهانه فرارسیدن تعطیلات مذهبی یهودیان موسوم به سوكوت كه هشت روز به طول می انجامد، گذرگاه های مرزی غزه را بسته است.
معا افزود: گذرگاه های مذكور دیروز (یكشنبه) كم و بیش باز بودند.
این گزارش همچنین اضافه می كند كه امروز نظامیان صهیونیست چهار فلسطینی را به اتهام تلاش برای عبور از مرز غزه بازداشت كردند. گذرگاه های كرم ابوسالم و ایرز پیشتر در ماه میلادی جاری نیز به بهانه تعطیلات سال نوی یهودی بسته شدند.
گذرگاه كرم ابوسالم در جنوب غزه یكی از ورودی های مهم كالا به این منطقه است و مسدود شدن آن به مدت دو روز وضعیت كمبود سوخت غزه را وخیم تر خواهد كرد.
ایرز نیز تنها گذرگاه زمینی میان غزه و فلسطین اشغالی است كه معمولا محدودیت های شدید از سوی مقام های صهیونیست برای تردد از این گذرگاه اعمال می شود.
به دلیل كمبود سوخت در غزه، تنها نیروگاه این منطقه كه حداكثر با نصف ظرفیت خود (60 مگاوات از 120 مگاوات) فعالیت می كرد تاكنون بارها از فعالیت باز مانده است. به گفته مسوولان انرژی غزه، این نیروگاه برای فعالیت، روزانه به 550 هزار لیتر سوخت نیاز دارد، هرچند معمولا به دلیل محاصره منطقه به ندرت سوخت روزانه این نیروگاه تامین می شود.
رژیم صهیونیستی از زمان حصر غزه در سال 2007 تاكنون، سه بار این منطقه را هدف حمله قرار داده و بخش های وسیعی از غزه را به ویرانه تبدیل كرده است.
بر اثر این محاصره و منع ورود مصالح ساختمانی به غزه، روند بازسازی ویرانه های به جا مانده از تجاوز رژیم صهیونیستی نیز با دشواری مواجه شده است.
خاورم**9156/1275
۰ نفر