۷ مهر ۱۳۹۴، ۹:۰۱
کد خبر: 81777529
T T
۰ نفر
بيست و هفتمين جشنواره تئاتر استان مازندران در بابلسر اجرا مي شود

ساري - ايرنا - بيست و هفتمين جشنواره تئاتر استان مازندران در حالي روزهاي خود را سپري مي كند كه مراحل داوري آن تمام شده و تمام عوامل آن در حال انجام تداركات لازم براي برگزاري روزهاي اجراي آن در بابلسر هستند.

قدرت اله يوسفي قائم مقام دبير اين جشنواره روز دوشنبه با اشاره به اينكه داوران اين جشنواره در تيمي تركيب يافته از مهدي هاشمي، نادربرهاني مرند و فردوس حاجيان توانستند كل آثار را با دقت تمام بازبيني كنند، گفت : آثار راه يافته به جشنواره، طي روزهاي 11 تا 13 مهر امسال به در بابلسر روي صحنه خواهند رفت.
يوسفي همچنين با بيان اينكه در مراسم افتتاحيه اين جشنواره، 11 مهر با حضور كارناوال نمادين جشنواره از ميدان شهرباني تا مجتمع فرهنگي و هنري امام خميني(ره) بابلسر ، رسما كار جشنواره آغاز خواهد شد گفت: نخستين روز كاري جشنواره با اثر (شب هزار و يكم) به نويسندگي بهرام بيضايي و كارگرداني ميثم زندي از گروه تئاتر مولاناي شهرستان نوشهر راس ساعت 14 در آمفي تئاتر باهنر شهرستان بابلسر به هنردوستان استان مان تقديم خواهد شد.
وي افزود: اثر نمايشي ( من، شيرين و آقاي آلن) به نويسندگي حسن ميرزايي و كارگرداني عليرضا هنروري از گروه تئاتر جوان شهرستان تنكابن، راس ساعت 17:30 در بلك باكس مجتمع فرهنگي و هنري امام خميني(ره) بابلسر به صورت اجراي ويژه داوران به روي صحنه خواهد رفت.
يوسفي رييس اداره هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران همچنين اذعان كرد: اثر نمايشي(بي خواب در قفس) به نويسندگي مجيد ديندار و كارگرداني فرشته و فروغ پياده روحي از گروه تئاتر باغ آلبالوي شهرستان بابل ني راس ساعت 19 در آمفي تئاتر امام خميني(ره) به روي صحنه مي رود، همچنين نمايش (من، شيرين و آقاي آلن) نيز راس ساعت 20 همين روز در بلك باكس مجتمع فرهنگي هنري امام خميني(ره) اجرا خواهد شد.
يوسفي از نقد و بررسي هر اثر نمايشي نيز پس از اجراي هر كدام خبر داد و گفت: روز دوم اين جشنواره در تاريخ 12 مهر با كاري تحت عنوان (سلول) به نويسندگي و كارگرداني حامد كريمي از گروه تئاتر اتللوي شهرستات قائمشهر، راس ساعت 11 صبح در آمفي تئاتر باهنر بابلسر كار خود را آغاز خواهد كرد و با اجراي ويژه داوران تحت عنوان (ماليخوليا) به نويسندگي و كارگرداني مسعود حق پناه از گروه تئاتر تاليكاك شهرستان آمل در ساعت 14 در بلك باكس مجموعه ادامه خواهد داشت.
وي گفت: تئاتر ماليخوليا در ساعت 18 روز يكشنبه 12 مهر نيز براي علاقمندان به مدت 55 دقيقه در بلك باكس مجموعه به روي صحنه خواهد رفت كه پس از آن نيز نمايش (تآتروف) به نويسندگي و كارگرداني حسن ميرزايي از گروه تئاتر صحنه شهرستان بابل راس ساعت 19:15 در آمفي تئاتر باهنر به روي صحنه خواهد رفت.
اين مسئول هنري در پايان با اشاره به اجراي روز سوم جشنواره در تاريخ 13 مهر، اثر نمايشي (نگين) به نويسندگي حميد امجد و كارگرداني عليرضا دور افكن از گروه تئاتر هورتاش محمودآباد، راس ساعت 10 را نخستين اجراي روز سوم در بخش نسل جديد تئاتر مازندران برشمرد و گفت: نشست صميمانه استاد مهدي هاشمي با هنرمندان تئاتر استان راس ساعت 15:30 همين روز در آمفي تئاتر باهنر بابلسر برگزار خواهد شد كه پس از آن در ساعت 18 نيز ويژه برنامه اختتاميه بيست و هفتمين جشنواره تئاتر استان مازندران در آمفي تئاتر امام خميني(ره) اجرا خواهد شد.ك/1
6097