۷ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۲۹
کد خبر: 81777836
T T
۰ نفر
فرمانده سپاه خوزستان:ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه وظيفه اي همگاني است

دزفول - ايرنا - فرمانده سپاه وليعصر(عج) خوزستان ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه را وظيفه اي همگاني عنوان كرد و گفت:در راستاي ترويج اين فرهنگ معنوي و ارزشي همه بايد كمك كنند.

به گزارش ايرنا سردار حسن شاهوارپور شامگاه دوشنبه در هشتمين يادواره شهداي كوي آيت الله مدرس دزفول در جمع خانواده شهدا و رزمندگان افزود:ملت ايران با الگوپذيري از شهدا ، حفظ وحدت را سرلوحه خود قرار دهد.
وي با اشاره به حوادث و عمليات هاي مختلف دوران دفاع مقدس گفت:انسان بايد از تغيير و تحولاتي كه در گذشته براي وي اتفاق مي افتد عبرت گرفته و از آن براي اعتلاي زندگي استفاده كند.
وي افزود:170 هزار نفر از شهداي دفاع مقدس زير 30 سال سن داشته كه بدون فراگيري آموزش هاي پيشرفته و كلاسيك نظامي در برابر مدرن ترين سلاح هاي دشمن ايستادگي كردندو دشمن را به زانو در آوردند.
سردار شاهوارپور به نقش مهم رهبري و معمار كبير انقلاب در مديريت جنگ هشت ساله اشاره كرد و گفت:امام راحل هميشه با پيام توانايي داخلي رزمندگان را تشويق مي كرد و اين مديريت قوي رزمندگان را با سلاح هاي ابتدايي در مقابل دشمن پيروز كرد.
وي اظهار كرد:در دوران جنگ تحميلي عراق با كمك هاي آمريكا،شوروي و ديگر كشورها از نظر نظامي تجهيز شد و با حمايت بني صدر مي خواست به اهداف خود برسد ولي با وحدت رزمندگان و رهبري امام خميني (ره) با شكست حصر آبادان ،آزادسازي بستان و عمليات غرورآفرين فتح المبين كه با نقش آفريني مردم دزفول همراه بود دشمن ناكام ماند.
وي افزود:با آغاز جنگ ياسر عرفات به صدام توصيه كرد براي ساقط كردن ايران از سمت شمال خوزستان و شاهرگ حياتي ايران وارد جنگ شود تا به اهداف خود برسد لذا دشمن از سمت خوزستان وارد جنگ شد.
فرمانده سپاه حضرت وليعصر(عج) خوزستان با اشاره به فعاليت هاي اخير دشمن در منطقه گفت:آل سعود كه يهودي و يهودي زاده است با حمايت مالي خود جريان داعش را در كشورهاي اسلامي به راه انداخت تا اماكن مقدس مسلمانان را تخريب و شيعيان را به قتل برساند.
سردار شاهوارپور با تاكيد بر اينكه وقايع جنگ و مرارت هايي كه بر ملت ايران وارد شد بايد بازگو شود گفت:هدف دشمن از جنگ تحميلي ساقط كردن نظام جمهوري اسلامي بود لذا اگر وحدت رزمندگان نبود دشمن به هدف خود مي رسيد.
وي افزود:رزمندگان بايد با ترويج فرهنگ شهادت و بازگويي ايثارگري شهدا وجانبازان روحيه وحدت را در بين جوانان زنده كنند تا از انحراف جوانان جلوگيري شود.
در اين يادواره با گراميداشت ياد و خاطره دو هزار و 600 شهيد شهرستان دزفول از خانواده معظم شهداي كوي مدرس دزفول تجليل بعمل آمد.
7278/6068